וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל השקעות מאשרת: התקיימו מגעים לרכישת אילנות דיסקונט אך הם הופסקו לעת עתה

אמיר טייג

13.10.2002 / 13:16

המשא ומתן לא הבשיל לכלל עסקה, לפיכך הופסק בשלב זה; לפי פרסומים נוהל מו"מ למכירת אילנות דיסקונט לפי שווי של 175 מיליון שקל



בעקבות הפרסומים היום ב"מעריב" יוצאת קבוצת ההשקעות הראל השקעות , שבשליטת יאיר המבורגר, בהודעה כי אכן ניהלה משא ומתן לרכישת 45% ממניות חברת קרנות הנאמנות, אילנות דיסקונט, אך בשלב זה המשא ומתן לא הבשיל לכלל עסקה, ולפיכך הופסק.



על פי הפרסומים, הראל ואילנות בטוחה, המחזיקה ב-45% ממניות אילנות דיסקונט, ניהלו מו"מ למכירת מלוא אחזקות אילנות בטוחה תמורת 80 מיליון שקל, כלומר שווי של 175 מיליון שקל לכל החברה. יתרת מניות אילנות דיסקונט מוחזקת על ידי בנק דיסקונט , המחזיק גם בכ-20% ממניות הרוכשת הפוטנציאלית, הראל השקעות.



מתמודדת נוספת על רכישת אילנות דיסקונט היא חברת ההשקעות גמול , אשר בשליטת משפחת טראמפ האמריקאית. באמצע יולי הודיעה גמול כי היא מנהלת מגעים לרכישת חלקה של אילנות בטוחה באילנות דיסקונט. ההערכות באותה תקופה היו כי גמול תשלם כ-75 מיליון שקל בעבור המניות, אולם מאז לא נרשמו התפתחויות בקשר לעסקה.



מכירת אחזקותיה של אילנות בטוחה באילנות דיסקונט מהווה חלק מתנאי עסקה אחרת, לפיה ימכרו אי.די.בי. פיתוח ודיסקונט השקעות את אילנות בטוחה לכלל ביטוח, תמורת כ-170 עד 180 מיליון שקל. האחזקה של אילנות בטוחה באילנות דיסקונט מהווה מכשול לעסקה, שכן הממונה על ההגבלים העסקיים התנגד לאיחוד בין קרנות הנאמנות של אילנות ושל כלל ביטוח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully