וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס: "ברור שהמעסיק יעדיף נשים צעירות"

22.2.2016 / 13:25

סוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים הגיעה לוועדת הכספים - וחברות הכנסת זעמו

ח"כ אורלי לוי אבקסיס בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"העלאת גיל הפרישה זו דחייה של קצבת הזיקנה".אורלי לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

ועדת הכספים קיימה היום (ב') דיון בנוגע לבקשתו של כחלון לבחון שוב את סוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים. חברות הכנסת שנכחו בדיון, דוגמת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, הביעו התנגדות נחרצת.

"העלאת גיל הפרישה זו דחייה של קצבת הזיקנה", אמרה לוי-אבקסיס. "עבור כל אישה המהווה כוח מוחלש במשק הישראלי מדובר בגזירת גורל אכזרית, שכן רובן מועסקות כעובדות קבלן, כעובדות סיעוד וככלל בעבודות שמטבע הדברים, תפוקת העבודה בהן יורדת עם הגיל.

"כאשר אנחנו מעלים את גיל הפרישה אנחנו בעצם מחייבים את אותן הנשים להיות חלק ממעגל העבודה מבלי שאנחנו מחייבים את המעסיק להמשיך ולהעסיק אותן והרי כל מעסיק ללא אינטרס וללא תמריץ יעדיף להעסיק בעבודות כדוגמת ניקיון נשים צעירות, להן הספק עבודה גדול משמעותית מהספקן של נשים בגילאי ה-60".

לוי-אבקסיס הזהירה כי "מדובר בנשים בלי שום ביטחון פנסיוני אשר ייזרקו מיידית לאבטלה, ואפילו לא יוכלו להנות מקצבת זקנה. הגיע הזמן שבמדינת ישראל אנחנו ננהיג חשיבה דיפרנציאלית, כך שנשים חזקות שמעוניינות להמשיך בשוק התעסוקה - הדבר יתאפשר להן. אך אותן אוכלוסיות מוחלשות, שאין שום סיכוי שימצאו עבודה - אותן לא נפקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully