וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסים בארץ באמת גבוהים? תלוי למי

22.2.2016 / 16:23

אם חשבתם שהמיסוי בישראל גבוה? זה נכון רק לגבי מיסוי ליחידים. בכל הקשור למיסוי חברות ישראל נמצאת במקום טוב באמצע בין מדינות העולם. ארגנטינה במקום הראשון עם 137% מס

אולפן

חושבים שהמיסוי בארץ לבעלי עסקים וחברות גבוה? תחשבו שוב. מדוח שמפרסם הפורום הכלכלי העולמי, עולה שישראל, שגובה 47.5% מיסוי מחברות, נמצאת במקום טוב באמצע.

מדובר בשיעור המס הכולל שמחושב על פי חמישה סוגים שונים של מסים, לאחר הפחתת הניכויים והפטורים: מס הכנסה על רווחים או מס חברות, מסים כגון ביטוח לאומי ומיסי העסקה שהמעסיקים משלמים, מס רכוש ונכסים, מס מחזור ומסים קטנים אחרים. כלומר, בכל המסים שמשלמים חברות ולא יחידים.

המדינה עם שיעור המס הגבוה ביותר באירופה, היא צרפת עם שיעור מס שעומד על 66.6%, אחריה איטליה עם 65.4%. מדינות אירופה נוספות עם שיעורי מס גבוהים הן בלגיה עם 57.8%, ספרד עם 58.2% ואוקראינה עם 52.9%.

אם חשבתם לעשות עסקים בחו"ל, אל תרשמו את החברה שהקמתם בארגנטינה. באופן מדהים, שיעור המס הכולל שם עולה על היקף הרווחים של העסק ועומד על 137.3%, וזו המדינה עם שיעור המס הגבוה ביותר בעולם.

אחריה במקום השני, ספק אם מכובד, בוליביה עם 83.7%

גם מדינות אסיה כמו יפן, הודו וסין הן לא מדינות אטרקטיביות לישראלים מבחינת מיסוי חברות.

מס יחידים בישראל מהגבוהים בעולם

אם חשבתם שישראל היא מדינה נוחה בכל הקשור למיסוי יחידים - גם כאן טעיתם. שיעור המסים שאנחנו משלמים ביומיום גבוה מרוב מדינות העולם, כשהשיעור המרבי שניתן לגבות מבעלי המשכורות הגבוהות עומד על 50 אחוזים.

ישנה פרשנות שאומרת שמס החברות בישראל, שקטן באופן משמעותי בשנים האחרונות, נמוך בצורה קיצונית ולא צודקת, והיחידים הם אלה שמשלמים את המחיר.

בארצות הברית מס חברות ישיר מהגבוהים בעולם

במדינות בהן המס גבוה, גם כאשר שיעור מס החברות הישיר (ללא עלויות ההעסקה, הנכסים וכד') הוא גבוה, כמו בארצות הברית, עם מס חברות של 39%, חברות מעבירות את משרדי המטה שלהן למדינות אחרות, על מנת לשלם שיעור מס נמוך יותר.

חברות גדולות כמו ברגר קינג, מדטרוניק ו-Abbvie דווחו על מעבר אפשרי לרישום במדינה אחרת, לרוב על ידי רכישה של חברה זרה והעברת ההנהלה למדינה אחרת.

חברת מדטרוניק, למשל, אחת מיצרניות הציוד הרפואי הגדולות בעולם, רכשה את Covidien ב-42.9 מיליארד דולר, על מנת להעביר את המשרדים שלה מארצות הברית לאירלנד. התוצאה היא תשלום מס בשיעור 12.5%, שהוא מס החברות המיושם באירלנד, מהנמוכים בעולם המערבי.

חברת האנרגיה Ensco עברה מדאלאס לבריטניה בשנת 2009, בעקבות יריבותיה לענף כמו טרנסאושן ונובל. התוצאה - חיסכון של 100 מיליון שקל במסים בשנת 2009 לבדה.

  • עוד באותו נושא:
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully