וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז בביקורת על האוצר: "האם יצליחו הסוחרים והמוסדיים לבצע "עוקץ" נוסף?"

אמיר טייג

13.10.2002 / 14:16

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס לקראת הנפקת השחרים מחר: "האוצר גורם במדיניותו להנפקות בעלות של פושט רגל"; "ההתעקשות הטיפשית שלא להנפיק גלבועים, מביאה להכבדת נטל תשלומי הריבית של הממשלה"



"האוצר ישוב וינפיק שחרים ל-5 שנים. השאלה היא אם יצליחו הסוחרים והמוסדיים לבצע "עוקץ" נוסף לאוצר"? כך שואל הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה זנקס. "האוצר גורם במדיניותו להנפקות בעלות של פושט רגל ואל לו להלין כי המוסדיים אינם רוכשים מרכולתו", מוסיף מעוז. מחר צפוי האוצר לבצע הנפקה נוספת של 300 מיליון שקל בשחרים ל-5 שנים.



מעוז אומר את דבריו הקשים לאחר שביום שני האחרון הנפיקה המדינה כ-300 מיליון שקל באג"ח מסוג שחר בתשואה שנתית גבוהה מאוד של 12.2%. ההערכות הן כי גופים מוסדיים זרים ומקומיים הניעו את שוק האג"ח מטה וגרמו למדינה להנפיק שחרים בתשואה חריגה מאוד. לאחר ההנפקה חזרו השערים לעלות והתשואות ירדו לרמה של 11.1%, דבר אשר הניב רווח הון ניכר למי שרכש אג"חים בהנפקה.



מעוז מוסיף ומטיח באוצר כי "ההתעקשות הטיפשית שלא להנפיק גלבועים, גם מתוך חשש מה יאמר בנק ישראל, מביאה בסופו של דבר להכבדת נטל תשלומי הריבית של הממשלה לעומת הנפקת גלבועים, ובכך גורמת נזק ומקשה על יציאת המשק מהמיתון". "לכל בר דעת ברור שבשיעורי ריבית שכאלה המשק עלול להמשיך להתכווץ", אומר מעוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully