וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מימון רכישת גרעין השליטה באי.די.בי ע"י קבוצת נוחי דנקנר ייסגר השבוע"

נתן ליפסון

13.10.2002 / 13:05

כך אומר מקור המקורב לעסקה: 62% מהתמורה בעסקה, שהיקפה הכספי כ-540 מיליון דולר, ימומנו מהלוואות, מהן כ-200 מיליון דולר מבנק לאומי והיתרה בעיקר מקרן הפנסיה מבטחים וחברת הביטוח מגדל * "זאת לא נשמעת לי עסקת המאה" * קרן הפנסיה מבטחים תעניק מימון בסך 300 מיליון



"מימון עסקת רכישת גרעין השליטה באי.די.בי על ידי קבוצת נוחי דנקנר ייסגר השבוע" - כך אומר עתה מקור המעורה בפרטי העסקה.



"62% מהמימון יבוא מהלוואות ו-38% מהון עצמי של הרוכשים", אמר המקור. "בנק לאומי יספק כ-60% מההלוואות וגופים מוסדיים, בעיקר מגדל ומבטחים, ילוו את יתרת הסכום".



קבוצת הרוכשים, הכוללת את חברת ההשקעות גנדן של נוחי דנקנר ואת אנשי העסקים יצחק מנור ואברהם ליבנת, ישלמו 540 מיליון דולר עבור 52% ממניות אי.די.בי אחזקות .



מדברי המקור עולה כי קבוצת הרוכשים תעמיד מקורות עצמיים בסך של כ-205 מיליון דולר וכי ההלוואות יסתכמו בכ-335 מיליון דולר. בנק לאומי יעמיד כ-200 מיליון דולר ויתרת ההלוואה תסופק על ידי קרן הפנסיה מבטחים וחברת הביטוח מגדל. חלקה של מבטחים יהיה ככל הנראה גדול יותר.



המועד האחרון להשלמת העסקה נקבע ל-21 בנובמבר, כלומר בעוד כחודש ושבוע. השלמת העסקה תלויה גם בהשלמת העברת נכסי תעשיות מלח לידי אלרן השקעות, הנשלטת על ידי משפחת דנקנר. ככל הנראה, הדנקנרים עדיין לא ביקשו מבנק ישראל אישור לביצוע העסקה באלרן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully