וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבוד בפייסבוק? קבלו את הטיפ האולטימטיבי

24.2.2016 / 10:58

איך נראה תהליך הגיוס לחברה שנחשבת לאחד מהמקומות הטובים לעבוד בו? מה מחפשת החברה ומייסדה בעובדים ועל איזו שאלה כדאי לכם להתכונן טוב טוב? התשובה בפנים

מארק צוקרברג בכנס הטכנולוגיה בברצלונה. עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג, אתר רשמי
צוקרברג לא ישכור מישהו שלא היה מוכן לעבוד אצלו/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג

ניסיון קודם, תכונות חיוביות וכישלונות הם חלק ממה שהמעסיק העתידי ישאל אתכם ברוב ראיונות העבודה – אבל פייסבוק מנהלת את התהליך שלה קצת אחרת. לענקית הרשתות החברתיות יש שאלה מועדפת שלדבריה "עוזרת להם לאתר עובדים מתאימים באופן מושלם".

מירנדה קלינווסקי, מנהל הגיוס של פייסבוק, סיפרה למגזין ביזנס אינסיידר כי שאלת מיליון הדולר בראיונות היא "ביום הכי טוב שלכם בעבודה – היום שבאתם הביתה וחשבתם לעצמכם שעשיתם את העבודה הטובה יותר בעולם – מה עשיתם באותו יום?" והתשובה הנכונה תואמת למשימה של פייסבוק "לתת לאנשים את הכוח לשתף ולהפוך את העולם ליותר פתוח ומחובר".

יכול להיות שהשאלה הזו נראית לכם כמו שאלה מטעה, או אפילו שאלה שאפשר להתחמק מתשובה כנה עליה, אבל פייסבוק משתמשת בה כדי למצוא מה באמת מלהיב את המועמד. ובנוסף, התשובה תגיע להם האם אתם מתאימים לחברה הטובה ביותר באמריקה.

בדומה לרוב החברות, המועמדים לפייסבוק עוברים מספר סבבים של ראיונות טלפוניים ולאחר מכן מוזמנים לסיור וראיון אישי באחד מהקמפוסים שלהם. קלינווסקי יודעת שלא כל המועמדים יענו נכונה על השאלה הגדולה, אבל מציעה למועמדים להתכונן לראיונות על ידי מחשבה על האופן בו יהנו מהעבודה שלהם כשהם מאבדים חוש זמן במהלך היום.
לפייסבוק יש 13,000 עובדים ביותר מ-64 מתחמים בעולם, ושווי השוק שלה עומד על כ-245 מיליארד דולר. היא גם ידועה בתור מעסיקה נדיבה מאוד מבחינת משכורות.

"אנחנו רוצים לוודא שאנחנו ניגשים לגיוס באותו אופן שאנחנו ניגשים לתכנון המוצר והשירותים שאנחנו מספקים לעולם" ,אמרה קלינווסקי. "וזה המיקוד בחיבור. אנחנו רוצים להתחבר למועמדים שלנו בתהליך הגיוס והראיון באופן עמוק". היא מציינת גם שהעובדים של פייסבוק אף פעם לא מרוצים מהסטטוס קוו ותמיד עובדים קשה לשפר אותו. החברה מגדירה את עצמה בתור "ארגון מבוסס-כוח", שהוא חברה המסוגלת ליצור עובדים המעורבים רגשית ומחוברים לעבודה שלהם. השאיפה היא להגדיל את הפרודוקטיביות, לרשום אחוז עזיבה נמוך ולהבין מה כל עובד יכול לתרום.

"כל מי שמקשיב למארק ישמע אותו אומר שיש לנו 5 מיליארד איש לחבר", אומרת קלינווסקי. "אף אחד לא יכול לנוח על זרי הדפנה. תחושת הדחיפות והאנרגיה בחברה היא מדבקת".

כאשר נשאל מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בכנס מכשירי הסלולר שנערך בברצלונה על הדבר המרכזי שהוא מחפש בעובד הפוטנציאלי, תשובתו היתה פשוטה ומשמעותית: "אני אגייס מישהו שיעבוד בשבילי רק אם אני הייתי עובד עבורו. זה מבחן טוב למדי".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully