וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח עופר מנירב מציע לדחות המעבר לדיווח נומינלי ל-2004

בן ציון ציטרין

13.10.2002 / 19:43

נשיא לשכת רו"ח תומך בדחיית המעבר לדיווח נומינלי כדי לאפשר לתקן לקבל גושפנקא ציבורית רחבה יותר; גם רשות ני"ע הודיעה לא מכבר כי היא תומכת בדחייה



נשיא לשכת רואי חשבון, רו"ח עופר מנירב, תומך בדחיית המעבר לדיווח נומינלי מינואר 2003 לינואר 2004 כדי לאפשר לתקן לקבל גושפנקא ציבורית רחבה יותר. רו"ח מנירב מציע שהמלצה ברוח זו תובא גם בפני בית המשפט העליון, שדן בשתי עתירות שונות נגד יישום התקן, כדי שתקבל תוקף של פסק דין, תוך דחיית העתירות.



רו"ח מנירב, מראשי התומכים במעבר מדיווח ריאלי לנומינלי בכל שיעור אינפלציה חד-ספרתית, פנה בסוף השבוע פעם נוספת לפרופ' אלי עמיר, יו"ר הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, בהצעה לבחון מחדש את ההחלטה מה-17 בספטמבר, שאימצה שוב החלטה קודמת בדבר המעבר לדו"חות נומינליים.



לדברי מנירב, "סוד גלוי הוא כי קיימת מחלוקת בחלק מהציבור לגבי מועד תחילת יישום התקן, וזאת בעיקר בגלל חוסר היציבות ותנאי אי הוודאות בהם נמצא המשק בכל הקשור לייצוב המחירים". לדעתו, "נראה לי, כי נכון יהיה, בתקופה זו, לקבל תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר בתקן".



רו"ח מנירב מציע שהמוסד יאמץ את המלצת הוועד המרכזי של לשכת רו"ח לדחיית מועד תחילת התקן בשנה נוספת, תוך קביעה ברורה כי התקן ייכנס לתוקפו ללא כל דיון נוסף בשנת 2004, אלא אם האינפלציה בשנת 2003 תהיה חריגה, קרי דו-ספרתית. להערכתו, דחיית יישום התקן, במצב שנוצר, הינה מחיר סביר בהתחשב בתוצאה.



לשכת רו"ח החליטה בחודש שעבר לאמץ את עקרון דחיית יישום התקן בשנה, אולם הודיעה מראש כי תקבל כל החלטה של המוסד, שבו היא שותפה בשווה עם רשות ניירות ערך. גם הרשות הודיעה לא מכבר כי היא תומכת בדחיית יישום התקן בשל התפרצות האינפלציה השנה. המוסד דחה את בקשות הלשכה והרשות לדחייה בשנה נוספת.



גורמים שונים פועלים נגד המעבר לדיווח נומינלי, בהם רשות החברות הממשלתיות, חברת חשמל, מקורות וחברות נדל"ן. גופים אלה טוענים כי המעבר לדיווח נומינלי יסב להם נזקים כספיים כבדים בשל השינוי בשיטת הדיווח. בית המשפט העליון אמור לתת בקרוב את החלטתו בסוגיה. איגוד החברות הציבוריות פנה בשבוע שעבר למוסד לתקינה בדרישה לכינוס דחוף של המועצה הציבורית לדיון בהחלטה לעבור לדיווח נומינלי ב-2003.



איגוד החברות הציבוריות טוען כי החלטת המוסד התקבלה בניגוד לעמדת השותפים למוסד - לשכת רו"ח ורשות ני"ע - וכן גורמים חשובים נוספים במשק. לדברי עמוס מר-חיים, לשעבר יו"ר איגוד החברות הציבוריות, אין כרגע חזרה לאינפלציה נמוכה, ולכן אין זה הזמן המתאים למעבר. לדבריו, למעבר לדיווח נומינלי יהיו השלכות חמורות על הדרך שבה יוצגו הנכסים מול ההתחייבויות, שהן עדיין צמודות, ולכן אסור לנטוש את הדיווח המתואם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully