וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון היצוא: המשבר בברזיל מאיים על 470 יצואנים ישראלים

אמיר טייג

13.10.2002 / 11:49

הנפגעות העיקריות הן מענפי האלקטרוניקה והכימיקלים; חשש כי גם היצואנים לארה"ב ייפגעו בעקבות השפעה עקיפה של המשבר בברזיל



המשבר המתמשך בברזיל מאיים על כ-470 יצואנים ישראלים ומגביר את בעיותיהן של החברות הישראליות הפועלות במדינה זו - כך אומר ישראל שוטלנד, מנכ"ל המכון הישראלי ליצוא, בעקבות המשך הידרדרות מצבה של הכלכלה הברזילאית. לדברייו, עד כה נפגעו מספר חברות, בעיקר בענפי האלקטרוניקה והכימיקלים.



שוטלנד מביע חשש ליצוא הישראלי מהשפעות עקיפות וארוכות טווח של המשבר על העולם כולו ועל ארה"ב בפרט. זעזועים בברזיל, אומר שוטלנד, עלולים לפגוע בכלכלה האמריקאית לנוכח הפעילות הרחבה של בנקים וחברות אמריקאיות המושקעות ופועלות באופן מסיווי במדינה זו. לדבריו, פגיעה בארה"ב תפגע בסימני ההתאוששות הכלכלית, אליה נשואות עיני העולם כולו, דבר שישליך על היצוא הישראלי ש-38% ממנו מופנה לשם.



היצוא הישראלי לברזיל ירד בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-21% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-228 מיליון דולר, בעיקר ציוד טלקומוניקציה, כרייה, חציבה ומינרלים.



בין החברות הישראליות החשופות לפיחות בריאל נמצאות GVT של דיסקונט השקעות , חברת האגרוכימיה הפועלת באמריקה הלטינית, ואי.סי.איי בשל חשיפה ל-GVT באמצעות הלוואה.



ב-6 אוקטובר נערכו בברזיל בחירות כלליות, אשר לקראתן עברה על השווקים המקומיים טלטלה עזה. הריאל הברזילאי נפל באחרונה לשפל של כל הזמנים בעקבות חששות משמיטת חובות לקראת הבחירות לנשיאות. מתחילת השנה פוחת הריאל בכ-40% ובורסת סאו פאולו נמצאת ברמה הנמוכה ביותר מאז 1999. תוצאות צמודות בסיבוב הבחירות הראשון אילצו את שני המתמודדים לעמוד לבחירה בסיבוב נוסף, ולפיכך נמשכת אי הוודאות בשווקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully