וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על נקבה "במחיר הפסד" במכרז להטסתו של ראש הממשלה מישראל לארה"ב

זוהר בלומנקרנץ

13.10.2002 / 16:56

הצעת ארקיע עמדה של סכום של 97 אלף דולר, בעוד הצעת אל על הגיעה ל-85 אלף דולר



חברת אל על נקבה "במחיר הפסד" במכרז להטסתו של ראש הממשלה מישראל לארה"ב, ביום שלישי לפנות בוקר, על מנת להקדים את ארקיע.



"האמנתי שרק במחירי הפסד ניכרים נוכל לזכות בטיסה, אבל עשינו זאת, כי גם לפרסומת יש ערך; אבל לצערנו הפסדנו, כי אל על נתנה הצעה זולה יותר", אמר אתמול ל"הארץ" מנכ"ל ארקיע, פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ.



הצעת ארקיע עמדה של סכום של 97 אלף דולר, בעוד הצעת אל על הגיעה ל-85 אלף דולר; זאת לאחר שבמאי הקדימה ארקיע את אל על בביצוע טיסה אחרת של ראש הממשלה לארה"ב, לאחר שאל על דרשה 360 אלף דולר עבור ביצועה ואילו ארקיע 180 אלף דולר.



הצעת ארקיע הנוכחית להטסתו של ראש הממשלה ופמלייתו מישראל לארה"ב, התייחסה למטוס מדגם בואינג 757 עם נחיתת ביניים באירופה. אל על תטיס את ראש הממשלה ופמלייתו לארה"ב במטוס אחר מדגם בואינג RE 767 ישירות לוושינגטון.



לדברי מנכ"ל ארקיע, נקודת האיזון של כדאיות כלכלית בהפעלת טיסה כזו במטוס מדגם בואינג 757 או 767 נעה בין 105 ל-140 אלף דולר, כולל כל הוצאות הפעלת מטוס (כולל ביטחון ואוכל כשר). "הפעלתו של כל מטוס אחר עולה הרבה יותר מאשר הפעלתו של בואינג 757", אמר בורוביץ.



התחרות בין אל על לארקיע החלה לאחר שהוחלט להפסיק את השימוש במטוס הבואינג מדגם 707 של חיל האוויר בהטסתו של ראש הממשלה ופמלייתו לחו"ל. זאת בגלל מחיר הטיסה הגבוה ורמת השירות הטובה פחות.



דובר חברת אל על אמר בתגובה: "נטיס את ראש הממשלה אך מעולם לא פירסמנו את המחירים אותם אנו גובים מלקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully