וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ראש הממשלה: 1 מכל 3 מהנדסים רוצה לעבוד בארה"ב

לא בטוח שהכוונה להקל בתהליכי הבאת מהנדסים מחו"ל לישראל תשיג את המטרה של צמצום המחסור בעובדים. לפי סקר שנערך בקרב אנשי היי-טק 38% מהמהנדסים הישראלים מעוניינים ברלוקיישין כבר עכשיו

רילוקיישן בהייטק. מערכת וואלה!
רילוקיישן בהייטק/מערכת וואלה!

יוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו להקל על תהליכי הבאת מהנדסים לישראל, ממשיכה לעורר גלים, הפעם מהצד של המהנדסים הישראלים. 38% מהמהנדסים מעוניינים ברילוקיישן, ו-1 מכל 3 מהנדסים ישראלים רוצים שהרילוקיישן יהיה לארה"ב. נתונים אלה מציגה חברת WOO.IO הישראלית, שמאפשרת לאנשי היי-טק לדעת מה הביקוש שלהם בשוק ואם יש חברות בישראל או בארה"ב שיהיו מוכנות להציע להן "משרת חלומות" שתעמוד בקריטריונים שלהם.

"במציאות הנתונה רוב המהנדסים הישראלים יכולים לשפר את תנאי העסקתם אם יעברו לארה"ב ו-1 מכל 3 רוצה בכך", כך אמר לירן קוצר, מנכ"ל ומייסד WOO.IO בעקבות כוונתו של ראש הממשלה להקל על תהלכי הבאת מהנדסים מחו"ל. הסיבה העיקרית ליוזמה זו של נתניהו היא מחסור חמור במהנדסים.

מהנדסים. WOO.IO, אתר רשמי
מהנדסים/אתר רשמי, WOO.IO

קוצר מעריך כי לאחר שהמהנדסים וממשלת ישראל יראו את הנתונים הללו, יתבררו לא מעט עובדות, למשל, ההנחה שהמהנדסים הישראלים הם בגדר "קהל שבוי", שבכל מקרה יישאר בארץ. "הממצאים שאנו מציגים מראים שכבר היום המהנדסים הישראלים מרוויחים 50% פחות ממה שחבריהם האמריקאים מרוויחים. רוב מוחלט של חברות בחו"ל ירצו להעסיק ישראלים, כך שיכול להיות שיוזמת ראש הממשלה תוביל לפעולה הפוכה: האצת תהליך של הגירה שלילית מישראל", אמר קוצר.

לדבריו, למהנדס הישראלי יש ביקוש גבוה מאוד בחו"ל, כך שלא ברור מה יקרה לשכר המהנדסים ברגע שיגיעו לכאן מאות מהנדסים מחו"ל. כיום, שכר המהנדסים בישראל לעומת חו"ל, משתנה כמובן בהתאם לשנות הניסיון וההתמחות, אך שכרם הכללי של מהנדסים מישראל הוא 88,100 דולר לשנה, לעומת 140,800 דולר בארה"ב - כ-60% יותר מהמהנדסים הישראלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהנדסים. WOO.IO, אתר רשמי
מהנדסים/אתר רשמי, WOO.IO

ממוצע השכר השנתי למהנדס בארה"ב הוא 550,000 שקל בשנה, או כ-46,000 שקל ברוטו לחודש, לעומת ישראל שבה שכרו המהנדסים הממוצע הוא 344,000 שקל ברוטו בשנה, או כ-28,000 ברוטו בחודש.

בחברה מציינים כי 100% מהחברות הישראליות שמתתפות במאגר מחפשות מהנדסים, וכי כ-70% מהחברות הישראליות והאמריקאיות מוכנות לעשות רילוקיישן למהנדסים. מבין החברות שמוכנות לעשות רילוקיישן, קרוב ל-100% מוכנות להעניק תנאים מצוינים למהנדסים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully