וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרוק הבהירה כי לא תרכוש את בזק אם לא יירכשו מניותיה בפלאפון

הדר חורש

14.10.2002 / 7:41

דירקטורים בבזק דורשים מיו"ר הדירקטוריון לכנס ישיבה מיוחדת לדיון בהצעת שמרוק למכור לבזק 50% ממניות פלאפון, תמורת החזר רוב השקעתה



דירקטורים בבזק דורשים מיו"ר הדירקטוריון, עידו דיסנצ'יק, לכנס ישיבה מיוחדת לדיון בהצעת שמרוק למכור לבזק 50% ממניות פלאפון, בתמורה להחזר של מרבית השקעתה. הצעתה של שמרוק נשלחה להנהלת בזק בתחילת השבוע שעבר.



בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון נשאל יו"ר הדירקטוריון, עידו דיסנצ'יק, אם מתקיים מו"מ עם שמרוק. דיסנצ'יק הכחיש קיומו של מו"מ, והוסיף כי אין אמת בידיעה שהתפרסמה בדבר ההצעה באותו יום.



בתגובה לטענות כאילו דיסנצ'יק לא מסר את מלוא המידע שברשותו, כתב דיסנצ'יק לדירקטורים כי הדיווח לדירקטוריון היה מדויק. דיסנצ'יק הוסיף כי הדיווח על הצעת שמרוק נמסר לו על ידי מנכ"ל החברה, אילן בירן, רק לאחר הישיבה. לדבריו, החליטה החברה שלא להגיב להצעה לפני שתקבל את התייחסות המממשלה לפניית שמרוק.



גורמים ממשלתיים העריכו אתמול כי אם תידחה הצעתה של שמרוק היא תסיר את בקשתה להשתתף במכרז על השליטה בבזק. פרישת שמרוק תביא גם לפרישתו של איש העסקים חיים סבן, השותף לבקשה להשתתף במכרז.



שמרוק רכשה בתחילת 2001 מחצית ממניות פלאפון תמורת 630 מיליון דולר. במסגרת העסקה התחייבה שמרוק להשקיע 50 מיליון דולר נוספים בפלאפון, וקיימה את ההתחייבות מאוחר יותר. עם ביצוע העסקה נתנה שמרוק אופציה לבזק לרכוש ממנה את המניות תמורת החזר השקעתה. האופציה ניתנת למימוש במועדים שונים שנקבעו בהסכם, במשך 4 שנים ממועד העסקה. במסגרת העסקה התחייבה שמרוק שלא להשתתף בהפרטת בזק בעתיד.



ואולם באוגוסט שינתה שמרוק את דעתה וביקשה לבטל את התחייבותה שלא להשתתף בהפרטה. הממשלה קבעה שההתחייבות תבוטל אם תתחייב שמרוק למכור את מניותיה בפלאפון לרוכש השליטה בבזק, בהתאם להערכת שמאי.



מאז רכישת מניות פלאפון על ידי שמרוק בתחילת 2001, ירד ערכן המשוער ב-50%-40%. התנאי שהציבה הממשלה עלול לגרום לשמרוק הפסד מיידי של כ-300 מיליון דולר כתוצאה מהפרטת בזק. שמרוק הודיעה כי אינה מוכנה לתנאי, והציעה הצעה חלופית: בזק תיתן לשמרוק אופציה למכור לה את מניות פלאפון, במחיר דומה למחיר ששמרוק שילמה תמורת המניות, ותקבל אופציה לקנות את המניות במחיר זהה.



העסקה החדשה תקנה לשמרוק אופציה לחייב את בזק לרכוש ממנה את מניות פלאפון במחיר ידוע מראש, שיהיה דומה למחיר ההשקעה, אם כי נמוך ממנו בכמה עשרות מיליוני דולרים. שתי האופציות לא ימומשו לפני שתופרט בזק.



העסקה החדשה מבטיחה לשמרוק אפשרות למכור את מניות פלאפון לבזק במחיר גבוה בהרבה מהשווי המשוער שלהן, ופותרת את בעיית השתתפותה של שמרוק בהפרטה. בזק תוכל לרכוש את המניות במחיר נמוך מהמחיר המתחייב מהעסקה המקורית שנחתמה עם שמרוק, אך עדיין יהיה זה מחיר גבוה בהרבה משוויין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully