וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניות הבנקים ואי.די.בי הובילו המעו"ף לירידה של 1.3%

אילן מוסנאים

14.10.2002 / 17:12

מחזור המסחר - 124 מיליון שקל; נמשך הסנטימנט השלילי בנייס וכור - איבדו 4.8% ו-2%


הבורסה של תל אביב סיימה את המסחר בירידות שערים של כ-1.5% במדדים המובילים. אחרי העליות שנרשמו אתמול, בעקבות התיקון החד כלפי מעלה בסוף השבוע בוול סטריט, פתחו המדדים את המסחר בבוקר בירידות מתונות של כ-0.5%, כנראה עקב החששות מפתיחה שלילית בארה"ב.

חששות אלה הלכו והתגברו במהלך המסחר לנוכח הירידות בבורסות אירופה והפסימיות ששיקפו החוזים העתידיים בארה"ב. כך, רשם המעו"ף ב-14:30-15:30 ירידות של כמעט 2% עד לרמות של כ-334 נקודות.

בהמשך, לאחר שהנאסד"ק, שפתח בירידות של כ-1%, התאושש והירידות התמתנו, נחלשה גם המגמה השלילית בתל אביב. בסיומו של יום נסגר מדד המעו"ף בירידה של כ-1.3% לרמה של 335.74 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.2% לרמה של 325.8 נקודות. התל-טק 15 ירד ב-2.1%. מחזור המסחר המשיך להיות דליל והסתכם בכ-124 מיליון שקל בלבד.

מניות הבנקים הגדולים רשמו ירידות שערים על רקע הפרסומים כי בנק ישראל עשוי לדרוש מהבנקים להציג במאזניהם את אחזקותיהם בחברות בורסאיות לפי שווי השוק שלהן. מהלך כזה יאלץ את הבנקים לבצע הפרשות כבדות. מניית בנק הפועלים ירדה ב-1%, מניית בנק לאומי ירדה ב-1.3% ומניית בנק דיסקונט ירדה ב-0.6%. דיסקונט יהיה הבנק שייפגע בצורה המשמעותית ביותר במידה שדרישת בנק ישראל תתממש. עלות ההשקעה של דיסקונט בבנק הבינלאומי (26.4%) גבוהה בכ-433 מיליון שקל משווי השוק של האחזקה. בנוסף מתכוון בנק ישראל לדרוש מהבנקים להגדיל את יחס הלימות ההון, ולבטח את פיקדונות הציבור.

מניית מכתשים אגן ירדה ב-2%. אתמול סיימה המניה את המסחר בירידה של כ-1.9% לאחר שכבר נסחרה בעלייה של למעלה מ-1.5%. ירידה זו אירעה על רקע אזהרת רווח נוספת של חברת האגרוכימיה השלישית בגודלה בעולם, מונסנטו, לשנת 2002, וזאת עקב המצב הקשה בדרום אמריקה ובארה"ב.

מניית כור המשיכה בסנטימנט השלילי על רקע הנפילה במחירי מניות החברות הבנות מכתשים אגן ואי.סי.איי , וירדה ב-2%. אתמול איבדה כור 3.9% במחזור הגבוה בבורסה. ביום שישי סיימה אי.סי.איי את המסחר בירידה של 2.9% למחיר של 1.32 דולרים בלבד. מאז תחילת חודש אוקטובר איבדה מניית אי.סי.איי כ-22% מערכה, ותחילת השנה צנחה המניה בכ-75%. בדומה לכור, גם מניית כלל תעשיות , המחזיקה בכ-14.5% ממניות אי.סי.איי, סבלה באחרונה מחולשה, והיום היא ירדה ב-3.7%.

גם שאר מניות קבוצת אי.די.בי נסחפו בסנטימנט השלילי בבורסה וסיימו את המסחר בירידות שערים. מניית אי.די.בי אחזקות ירדה ב-1.4%, מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-1.8% ומניית דסק"ש ירדה ב-1.4%.

המניות הדואליות נסחרו במגמה שלילית, כאשר מניית נייס נפלה ב-4.8%, אלביט מערכות ירדה ב-1.6% ואלרון ירדה ב-1.4%.

מניית אגיס סיימה את המסחר ללא שינוי בשערה. המניה קיבלה היום המלצת "קנייה" מבנק הפועלים. בבנק הפועלים מעלים את מחיר היעד למניה מ-40 ל-43 שקל - מחיר הגבוה בכ-17% ממחיר המניה בבורסה. האנליסטית רקפת לויסון מעריכה כי החברה תציג ברבעון השלישי של השנה הכנסות של 365 מיליון שקל, ורווח נקי של 15 מיליון שקל.

חברה נוספת שקיבלה היום המלצה מבנק הפועלים היא מגדל ביטוח . בבנק הפועלים מותירים למגדל המלצת "החזק", ומורידים את מחיר היעד מ-4.7 ל-4.2 שקלים - גבוה בכ-14% מהמחיר בו פתחה מגדל את המסחר הבוקר. מניית מגדל ירדה ב-2%.

בבנק הפועלים מציינים כי ענף הביטוח ממשיך להתאפיין במגמה שלילית, ומעריכים כי ההאטה הכלכלית תוביל גם בהמשך השנה לרמה נמוכה של מכירת פוליסות חדשות. עם זאת, בבנק סבורים שמגדל תציג ברבעון השלישי שיפור לעומת תוצאותיה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully