וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים תדון שוב בהצעת חוק פרטית לכינון מועצת נגידים

14.10.2002 / 9:11

בשל העיכוב בהצבעה על הצעת החוק הממשלתית לכינון מועצת נגידים, דרש באחרונה פורז מליצמן לקדם את הדיון בהצעת החוק הפרטית - כדי להשלים את החקיקה כבר במושב החורף של הכנסת שייפתח מחר



ועדת הכספים תחדש בקרוב את דיוניה בהצעות החוק הפרטיות להקמת מועצת נגידים שתקבע את גובה הריבית במשק. על שולחן הוועדה מונחת מאז 96' הצעת חוק פרטית לכינון מועצת נגידים, שהוגשה על ידי הח"כים אברהם שוחט (עבודה), אברהם פורז (שינוי) ומאיר שטרית (ליכוד), המכהן כיום כשר המשפטים. מאחר ששר אינו יכול לקדם הצעת חוק פרטית שלו, נמחק שמו של שטרית מהצעת החוק.



הצעת החוק האמורה התקבלה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה והועברה לוועדת הכספים בקדנציה הנוכחית. בשנים האחרונות הוקפאה ההצעה בוועדת הכספים. לפני כמה חודשים הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), כי לא יחדש את הדיונים בהצעת החוק עד שתוגש הצעת חוק ממשלתית, מכיוון שהממשלה אישרה הצעת חוק בעניין שהגיש משרד האוצר.



ואולם הצעת החוק הממשלתית שהוגשה לפני כמה חודשים לכנסת לא הועלתה לקריאה ראשונה לפי בקשת הממשלה. בכנסת העריכו כי הדבר נבע אז מ"הפסקת אש" שהושגה בין שר האוצר, סילבן שלום, לנגיד בנק ישראל, דוד קליין.



בשל העיכוב בהצבעה על הצעת החוק הממשלתית לכינון מועצת נגידים, דרש באחרונה פורז מליצמן לקדם את הדיון בהצעת החוק הפרטית - כדי להשלים את החקיקה כבר במושב החורף של הכנסת שייפתח מחר. פורז אמר כי אם ליצמן לא ייענה לדרישתו לחדש במהירות את הדיון בהצעת החוק הפרטית, הוא יתבע מוועדת הכנסת להוציא את הצעת החוק מידי ועדת הכספים. ליצמן אמר כי אם הכנסת תאשר את הצעת החוק הממשלתית בקריאה ראשונה, לפי בקשת הממשלה, הוועדה תאחד את הדיון בשתי הצעות החוק - הפרטית והממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully