וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן ובנק ישראל במגעים לאישור הארגון מחדש בקבוצת דנקנר

אורה קורן

14.10.2002 / 9:23



חברת אלרן , בראשות דורי דנקנר, מנהלת זה כשבוע מגעים עם נציגי בנק ישראל במסגרת ההכנות לקבלת אישור הפיקוח על הבנקים לעסקת הארגון מחדש בקבוצת דנקנר - כך אמרו מקורבים למגעים. לדבריהם, מדובר בשיחות הכנה המקובלות לקראת הגשת מסמך בקשה רשמי לאישור העסקה. בד בבד מקיימת אלרן מגעים עם הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, ועם משרד התקשורת לקבלת אישוריהם לעסקה.



המקורבים למגעים העריכו כי עד סוף אוקטובר תוגש הבקשה הרשמית של אלרן לבנק ישראל. לדבריהם, המגעים הם ענייניים ולא התעוררו בהם בעיות שעלולות למנוע את קבלת האישור. נוהל השיחות המקדימות עם נציגי בנק ישראל מקובל בעסקות במשק, ונועד למקד את הגשת הבקשה הרשמית לאישור העסקה בסעיפים החשובים לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.



במסגרת הארגון מחדש בקבוצת דנקנר ירכשו אלרן השקעות והחברה הבת אלרן אחזקות את השליטה בחברות הקבוצה הציבוריות דנקנר השקעות, תעשיות מלח ודור כימיקלים. היקף העסקה הוא כ-215 מיליון דולר והיא תמומן בהון עצמי (כ-40%) ובמימון חיצוני שיוביל בנק לאומי (כ-60%).



תעשיות מלח שותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים ובשל מורכבותה של העסקה החליט הפיקוח על הבנקים לבחון מחדש את ההיתר שניתן למשפחת דנקנר לשלוט בבנק. הפיקוח על הבנקים יבחן כיצד משפיע הארגון מחדש על היציבות הפיננסית של בעלי השליטה בבנק, שיכללו לראשונה את חברת אלרן לצד בעלי שליטה קודמים - משפחות שמואל ואברהם דנקנר ויורשי משפחת ג'יניאו.



במסגרת העסקה ייצאו מגרעין השליטה בבנק יצחק ונוחי דנקנר. המפקח על הבנקים, יצחק טל, מעוניין לבחון גם כיצד תשפיע יציאתם על החוסן הפיננסי של בעלי השליטה הנותרים.



בנק ישראל כורך את אישור עסקת אלרן באישור עסקת מכירת גרעין השליטה של אי.די.בי לקבוצה בראשות גנדן שמוביל נוחי דנקנר. הסיבה לכך היא שבהיעדר אישור לעסקת אלרן, ימשיך נוחי דנקנר להחזיק במניותיו בתעשיות מלח. בבנק ישראל התנו את אישור עסקת אי.די.בי בניתוקו מתעשיות מלח, בעיקר כדי לצמצם את חשיפת הבנקים להלוואות בהן הוא קשור.



נוחי דנקנר הציע לבנק ישראל כי עד לקביעת עמדת הבנק בעניין אלרן, יועברו מניותיו בתעשיות מלח לנאמנות עיוורת תוך כדי קביעת מנגנון שיבטיח את מכירתן, במקרה שעסקת אלרן לא תאושר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully