וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ מסתבכת

דפנה מאור

14.10.2002 / 9:36

תביעה חדשה טוענת כי האנליסטים של סיטיגרופ נמנעו מפרסום דו"חות שליליים על וורלדקום כדי מנכ"ל וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס יוכל להחזיר את ההלוואה שלקח לסיטיגרופ

סיטיגרופ עומדת בפני תביעה נוספת הטוענת כי חטיבת הביטוח טראוולרס העניקה הלוואה של 679 מיליון דולר לחברה פרטית של מנכ"ל וורלדקום לשעבר, ברנרד אברס. חטיבה אחרת של סיטיגרופ, סלומון סמית ברני, מסובכת עתה בחשדות להקצאת מניות בהנפקות חמות לאברס במטרה לזכות בעסקי חיתום מכניסים מידי וורלדקום, חברת הטלקום שהתמוטטה.

מבקר מדינת ניו יורק הגיש תלונה נגד סיטיגרופ ביום שישי, בשם קרן הפנסיה של מדינת ניו יורק, אשר משתתפת בתביעה ייצוגית נגד וורלדקום. חברת הטלקום הגדולה חשפה השנה הונאה חשבונאית ענקית ונכנסה להגנה מפשיטת רגל בעקבות הפסדים כבדים וחובות. הקרן טוענת כי רכשה מניות וורלדקום בשווי 300 מיליון דולר, אשר שוויין עתה אפסי, והיא תובעת פיצויי נזיקין מנאשמים רבים, ביניהם סיטיגרופ, האנליסט ג'ק גראבמן מסלומון סמית בארני, חברת רואי החשבון לשעבר של וורלדקום, ארתור אנדרסן, אברס ומנהלים בכירים אחרים של וורלדקום.

לדברי התביעה, אנליסטים של סיטיגרופ פירסמו דו"חות חיוביים על מניית וורלדקום בשעה שהחברה כבר היתה בקשיים, כדי להגן, בין היתר, על טובתו הפיננסית של אברס, במטרה לאפשר את השבת ההלוואה שקיבל מטראוולרס. לדברי התביעה חששה סיטיגרופ כי פרסום דו"חות שליליים יערער את מצבה של וורלדקום ויקשה עליה להשיב את ההלוואה.

התביעה טוענת כי גראבמן, שהיה חסיד נלהב של וורלדקום ותעשיית הטלקום, סייע לאברס לקבל הלוואות של 499 מיליון דולר מטראוולרס בספטמבר 1999 עבור חברת ג'ושואה טימברלנדס, שהיתה בבעלותו. ההלוואה שימשה את החברה לרכוש שטחי יערות במדינות דרום ארה"ב מידי קימברלי קלרק. בפברואר 2000 הלוותה טראוולרס 180 מיליון דולרים נוספים לג'ושואה טימברלנדס.

בתלונה שהוגשה נטען כי העירבון להלוואה לא היה הנדל"ן אותו רכשה חברת ג'ושואה, כי אם מניות של וורלדקום שהיו בידי אברס.

חודשים ספורים לאחר שהחברה של אברס קיבלה את ההלוואה מחטיבת טראוולרס מינתה וורלדקום את סלומון בתור חתם ראשי להנפקת אג"ח של 5 מיליארד דולר, ושנה אחרי כן להנפקה של 12 מיליארד דולר.

אברס הוא אחד מכמה מנהלים בכירים הנתבעים על ידי התובע הכללי של ניו יורק על גריפת רווחים של מיליוני דולרים ממניות שהוקצו להם שלא כדין בהנפקות ראשונות. אברס הרוויח יותר מ-11 מיליון דולר ממכירת מניות IPO שהקצה לו סלומון סמית ברני בשלוש וחצי השנים שהסתיימו בפברואר 2002, כאשר במהלך אותה תקופה זכה סלומון לספק שירותי ייעוץ ל-23 עסקות של וורלדקום בתחום בנקאות ההשקעות, תמורתן קיבל 107 מיליון דולר.

בתחילת ספטמבר פיטרה סיטיגרופ את מייקל קרפנטר מתפקידו כמנכ"ל סלומון סמית ברני, נוכח החשדות למדיניות הלוקה בניגוד עניינים שניהלה זרוע בנקאות ההשקעות של ענקית השירותים הפיננסים האמריקאית.

קרפנטר ומנהלים בכירים אחרים בסלומון שעבדו בצמוד לאנליסט ג'ק גראבמן - שפרש מתפקידו על רקע חשדות כי פירסם מחקרים כוזבים על ני"ע - נחקרו בשבועות האחרונים על ידי אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק. גראבמן נחקר בחשד שניפק המלצות אופטימיות מדי למספר מניות טלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully