וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק בסי.טי מושן: קבוצת עובדים מתנגדת לסגירת החברה ומבקשת להפעילה בעצמה - בניגוד להחלטת בעלי המניות

בעז בבאי

14.10.2002 / 10:32

לטענת העובדים בעלי המניות הפקירו אותם ולא עמדו בהבטחותיהם להזרים כספים נוספים עם החתימה על ההסכם עם חברה מהונג קונג; המאבק צפוי להגיע בקרוב לביהמ"ש



מאבק שליטה מכוער פרץ אתמול בחברת הסטארט אפ הישראלית סיטי מושן (CT Motion). ל-TheMarker נודע כי, בישיבה דרמטית שנערכה אתמול בלילה החליטו בעלי המניות של החברה, בהם ורטקס, ניסקו היי-טק, ניורון, פועלים שוקי הון וקרדן טכנולוגיות, לסגור את החברה. אולם קבוצה של מספר עובדים בראשות סמנכ"ל המכירות, רז צפריר, מנסה להוביל מהלך של קבלת השליטה בחברה. על פי הערכות, המאבק צפוי להגיע בקרוב לכתלי בתי המשפט.



קבוצת העובדים, שמוכנה להמשיך ולהפעיל את החברה תוך שימוש במקורות עצמיים שגייסה הקבוצה לטובת הצעד, מאמינה שניתן לקיים את החברה בהתבסס על הלקוחות הקיימים המשלמים.



סיטי מושן נותרה ללא מזומנים להמשך קיומה, ואין ביכולתה לשלם ל-20 עובדי החברה את המשכורת עבור מחצית אוקטובר וכן את הכספים המגיעים להם עבור אי הודעה מראש על פיטורים.



לטענת עובדי החברה, בעלי המניות הפקירו אותם ולא עמדו בהבטחות שלהם להזרים לחברה כספים נוספים עם החתימה על ההסכם עם חברה מהונג קונג. ביולי הודיעה סי.טי.מושן, המפתחת מערכות לתמיכה בשירותי אינטרנט סלולרי מבוססי מיקום (location based services) עבור מפעילים סלולריים, על חתימת על הסכם עם אותה חברה מהונג קונג למכירת מערכות לשירותים מבוססי מיקום בשלוש מדינות באסיה. שווי ההסכם הוערך בכ- 3 מיליון דולר בשלב הראשון.



אולם, החששות לגבי המשך פעילותה של סי.טי מושיין גרמו לחברה מהונג קונג לעצור את הזרמת הכספים המגיעים לחברה הישראלית. הצעד גרם לקרע חריף בין בעלי המניות לעובדים. בעלי המניות מעוניינים למכור את נכסי הקניין הרוחני של החברה, אולם אחד הבנקים, המהווה את הנושה המרכזי בחברה, עדיין לא קיבל החלטה סופית לגבי הנושא.



החלטה של בעלי המניות לסגור את החברה באה בניגוד להצהרות של אחד מבעלי המניות הגדולים בחברה. ביולי הכריז ישראל פרידר, מנכ"ל קרדן תקשורת המשמש כיו"ר סי.טי.מושן, כי הכסף שנכנס מהעסקה באסיה יכול לממן את המשך הפעילות של חברה והמגעים שניהלה החברה בחודשים האחרונים לרכישת שלד בורסאי בארה"ב כדי לקדם גיוס הון, נמצאים כעת בעדיפות שנייה. "אנחנו לא קבצנים שצריכים בשביל מיליונים בודדים לדדל את החברה", הצהיר פרידר באותה עת.



סי.טי.מושן השלימה במארס 2001 גיוס הון פרטי בהיקף של 4 מיליון דולר מנומורה היפאנית, ורטקס, ניסקו היי-טק, ניורון, פועלים שוקי הון וקרדן טכנולוגיות.



החברה, שהוקמה ב-1998 על ידי רפי כץ ויאיר גאון, פיתחה פלטפורמה לאספקה וניהול של שירותים מבוססי מיקום, המתמקדת בשלושה יישומים עיקריים: שירות לניהול עובדים ניידים, יישומי דפי זהב ניידים ויישומי פרסום וקופונים מבוססי מיקום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully