וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חוק הפנסיה הממלכתית יובא לקריאה ראשונה כבר במושב החורף

צבי זרחיה

14.10.2002 / 10:35

לפי ההצעה, כל עובד יבוטח לפנסיה עד לגובה פעמיים השכר הממוצע במשק, כ-13.5 אלף שקל כיום



יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ דוד טל (ש"ס), יקדם את חוק הפנסיה הממלכתית, במטרה להביאו לקריאה ראשונה כבר במושב החורף של הכנסת, שנפתח היום. טל אמר אתמול כי אם הממשלה תגיש בתקופה הקרובה הצעת חוק ממשלתית בעניין, הדיון בוועדה יאוחד בכל הצעות החוק.



טל וחברי הכנסת יוסי כץ (עבודה), עמיר פרץ (עם אחד) וענת מאור (מרצ) הגישו הצעות חוק שונות בעניין לפני כשנה. הצעות אלה, שהתקבלו בקריאה טרומית במליאה, אוחדו להצעת חוק אחת. לפי ההצעה המאוחדת, כל עובד יבוטח לפנסיה עד לגובה פעמיים השכר הממוצע במשק, כ-13.5 אלף שקל כיום.



בהצעת החוק הפרטית המונחת בפני ועדת העבודה והרווחה כמה חלופות: האחת - גיל החיסכון לפנסיה יהיה החל מ-21 שנה. לפי החלופה השנייה, בגילאים 35-21 יחסכו העובדים לפנסיית נכות ושארים בלבד. מגיל 35 ועד לגיל הפרישה יפרישו העובדים לפנסיה מקיפה. לפי חלופה זו, המעביד והעובד יפרישו שיעור ממוצע של 0.8% בחודש משכר העובד בגין נכות ושארים, עד הגיעו של העובד לגיל 35. לאחר גיל זה יופרשו לחיסכון הפנסיה 17.5% מהשכר. סכום זה יועלה ב-0.2% בשנה ויגיע עד לשיעור מרבי של 22.5% משכרו של העובד.



מוצע כי גם מי שמועסק במשרה חלקית יחויב (עם מעסיקו) בהפרשות לפנסיה, ובתנאי שמשכורתו היא בגובה שליש משכר המינימום. לפי ההצעה, עצמאים יחויבו להפריש לפנסיה החל משליש שכר המינימום. ההכנסה לפנסיה של עצמאים תהיה עד פעמיים השכר הממוצע במשק.



לגבי מובטלים מוצע שדמי האבטלה ייחשבו כשכר לצורך הפרשת תשלומים לקרן הפנסיה. אדם המקבל דמי אבטלה יפריש את חלקו לקרן הפנסיה, ואילו המוסד לביטוח לאומי יפריש את חלקו של המעסיק.



סעיף אחר בהצעת החוק הפרטית קובע כי גיל הפרישה לגמלאות יושווה בין נשים לגברים ויהיה 67. כיום גיל הפרישה לנשים הוא 60 ולגברים 65.



כדי לזרז את הדיון בהצעת החוק, פנה טל לפני כחודש אל שר האוצר, סילבן שלום, ואל שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, וביקש שיצרפו את נציגי משרדיהם לצוות ההיגוי שמייעץ לוועדה בסעיפים השונים.



טל ביקש משני השרים שלא להמתין עד שהצעת החוק בעניין תגובש על ידי הממשלה, מחשש שהממשלה תתמהמה בכך. הוא מצפה ששלום ובניזרי יסייעו לעבודת הוועדה בקידום החקיקה, ולצורך כך הוא מוכן לעשות "עסקת חבילה" עם הממשלה: הממשלה תתמוך בהצעת החוק לכינון פנסיה ממלכתית בהצבעה בקריאה הראשונה, ובתמורה לכך ישקול טל להכניס שינויים בהצעה בהתאם לעמדת הממשלה בין הקריאה הראשונה לקריאות השנייה והשלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully