וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלווד II, קרן הון סיכון בקליפורניה, גייסה 180 מיליון דולר; תתמקד בהשקעות בתחום המוליכים למחצה

סן חוזה מרקיורי

14.10.2002 / 10:45

הקרן החדשה מנוהלת ע"י החברה שהשקיעה במארוול ומכרה חברות לסיינה וברודקום; השקיעה עד כה בחברה אחת



מאת תריס פולטי



קבוצת אנשי הון סיכון תכריז היום על סגירת קרן חדשה בת 180 מיליון דולר המתמקדת בהשקעות בתחום המוליכים למחצה בלבד.



הקרן, טלווד II, היא אחת מהקרנות הגדולות ביותר המשקיעות רק בתחום המוליכים למחצה. היא מנוהלת על ידי טלווד ונצ'ר קפיטל, חברה מפאלו אלטו שנוסדה לפני שנתיים על ידי יזם השבבים דאדו בנטאו. בנטאו היה ממייסדי חברות השבבים צ'יפס אנד טכנולוג'יס, שנרכשה על ידי אינטל ו-S3, הידועה היום כסוניק בלו.



המשקיעים בקרן כוללים את אוניברסיטת סטנפורד, הרווארד, קרדיט סוויס פירסט בוסטון וגרוב סטריט אדווייזורס, המשקיעה בשם קרן הפנסיה של עובדי הציבור של מדינת קליפורניה.



טלווד נהנתה מכמה השקעות מוצלחות בתחום המוליכים למחצה במהלך תקופת השפע של הטכנולוגיה, כמו למשל השקעה ביצרנית שבבי התקשורת מארוול טכנולוג'י; ניופורט קומיונייקיישנס, יצרנית שבבים אופטיים שנרכשה על ידי ברודקום באוגוסט 2000 תמורת 1.24 מיליארד דולר במניות; וסייראס סיסטמס, חברת מיתוג אופטי שנרכשה על ידי סיינה בדצמבר 2000 תמורת 2.2 מיליארד דולר במניות.



למרות שהמשקיעים אינם מצפים למחירים מרקיעי שחקים על רקע האקלים הכלכלי הנוכחי, השותפים בטלווד אינם חוששים.



"אנחנו סבורים כי זוהי סביבה בריאה עבור מוליאים למחצה", אמר רון יארה, שותף כללי בטלווד. "המיתון איננו פוגע בחדשות ובטכנולוגיה, ומהנדסים חושבים על דרכים לשיפורים. המחקר נמשך באוניברסיטאות ובמקומות כמו SRI, בהם אנו רואים פוטנציאל".



הקרן החדשה תתמקד במימון בשלבים מוקדמים, והשותפים מתכננים לשחק תפקיד פעיל בחברות שיממנו. השותפים אמרו גם כי בחרו להתמקד במוליכים למחצה מכיוון שאינם מצפים שהקרן תגדל הרבה. הם יכולים לתרום לחברות את המומחיות שצברו כבר בתעשייה.



"איננו מצפים לגדול ל-500 מיליון דולר - אחרת נצטרך להתרחב לתחומים אחרים", אמר יארה, מייסד שותף של צ'יפס אנד טכנולוג'יס ו-S3, ולשעבר עובד אינטל ורייתאון.



עד כה השקיעה הקרן בחברה אחת, אקסיום מיקרו דווייסז (Axiom Micro Devices), אשר איננה חושפת את תחום התמחותה. טלווד מתכננת לבצע 3-5 השקעות בשנה, ולהגיע לסך של 15-18 השקעות. השותפים לא הבהירו מהן החברות שהם מחפשים.



"אנחנו מתמקדים בטכנולוגיות שקשה לבצען, טכנולוגיות שרק מעטים יכולים לעשות, ובפנייה לשווקים גדולים", אמר ג'ורג' פבלוב, שותף כללי שכיהן בעבר כסמנכ"ל כספים במייפילד פרטנרס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully