וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקני עומד לקצץ את מספר ויזות העבודה לאנשי היי-טק זרים

עינב בן יהודה

14.10.2002 / 11:30

בגיגה מעריכים כי המספר יקוצץ מ-195 אלף ל-65 אלף בשנה; הקיצוץ ישפיע על אלפי עובדי היי-טק ישראליים

הקונגרס האמריקני עומד להיעתר בעתיד הקרוב לפניות מצד מספר איגודים אמריקניים בתחום ההיי-טק, ולהפחית בצורה משמעותית את הקצאת ויזות העבודה האמריקאיות המיועדות לעובדים זרים, כך מעריכה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית גיגה אינפורמיישן גרופ, בנייר עבודה חדש שפירסמה.

בחברה מציינים כי עד שנת 1998 עמד מספר ויזות העבודה מסוג H1B על 65 אלף בשנה. עם פריחת ענף ההיי-טק, החלו תעשיות ההיי-טק האמריקאיות ואיגודים שונים לדרוש הגדלת המכסות, עקב המחסור בכוח אדם. כתוצאה מהלחץ, אישר הקונגרס האמריקאי הגדלת המכסות בהדרגה, עד לרמה של 195 אלף מכסות בשנים 2001 עד 2003, מדי שנה.

בגיגה מאמינים כי למרות שהקונגרס צפוי לקצץ את המכסות לרמה של 65 אלף ויזות בשנה, הרי לקיצוץ זה לא תהיה השפעה רבה על תעשיית ההיי-טק האמריקאית. "ראשית, איננו חושבים שיש סיכוי כלשהו בו מצב התעסוקה בתחום ההיי-טק יחזור אי פעם למצב כה קיצוני כפי שהיה בין השנים 1999 ל- 2001", אומר האנליסט קרייג סימונס מגיגה. "כאשר חברות יתחילו לגייס בשנית, ואנחנו מעריכים שהדבר יקרה לכל המוקדם במחצית השנייה של שנת 2003, הרי קיים בשוק שפע של כוח אדם פנוי, אשר יוכל לספק את הדרישות".

סימונס עוד מוסיף כי חברות אמריקניות רבות החלו לבצע פרויקטים במדינות אחרות, דרך העסקת עובדים או קבלני משנה, במקום לייבא עובדים זרים לארה"ב.

אריק מאייר, מנכ"ל גיגה אינפורמיישן גרופ ישראל, מעריך כי קיצוץ כה חד בהיקף הוויזות המאושרות, עלול לגרום קשיים ניכרים ולאי חידוש אשרות העבודה לאנשי היי-טק ישראליים רבים, המועסקים בארה"ב על ידי חברות ישראליות ואמריקאיות כאחד. המועד הקרוב לחידוש ויזות העבודה הוא בשנת 2004.

"קיצוץ כה דרמטי במספר ויזות העבודה שיעניק הממשל האמריקאי אומנם לא ישפיע על תעשיית ההיי-טק האמריקאית, אך הוא בהחלט עשוי להשפיע לרעה על העסקתם של אלפי עובדי היי טק ישראלים, המועסקים בארה"ב על ידי חברות ישראליות ואמריקניות כאחד. בנוסף, יכול הקיצוץ להשפיע על פעילותן של חברות ישראליות בארה"ב, המעסיקות עובדים ישראליים רבים. על מכסה של 65 אלף ויזות עבודה מתחרות תעשיות רבות מתחומים רבים, ולא רק תעשיית ההיי-טק. קיצוץ שכזה יקשה עד מאוד קבלת ויזת עבודה מסוג H1B, הוויזה שמקבלים אנשי ההיי-טק הישראליים העובדים בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully