וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע דורשת מחברות לדווח על חשיפתן לתשלום מס גבוה בגין הקמת חברות ניהול ע"י שכירים בחברה

אמיר הלמר

14.10.2002 / 11:48

מס הכנסה הודיע כי בכוונתו לגבות מהמעסיקים את הפרשי המס הנחסכים ממעבר שכירים לחברות פרטיות לצורך התחמקות מהסרת תקרות מס בריאות וביטוח לאומי



רשות ניירות ערך מתייחסת ברצינות לאמירות שהתפרסמו לאחרונה מפיו של סגן נציב מס הכנסה אוסקר אבו ראזק, לפיהן מס הכנסה יפעל לגבות מהמעסיקים את הפרשי המס שהשכירים הבכירים יבקשו לחסוך באמצעות הקמת החברה.



אבו ראזק דיבר לאחרונה על התייחסות מס ההכנסה לתופעת הקמת חברות ניהול ע"י שכירים, כדי להתחמק לכאורה מתשלום מס בריאות וביטוח לאומי בעקבות החלטת הממשלה לבטל את התקרות לתשלומי מס אלו.



אבו ראזק אמר, כאמור, כי מס הכנסה יראה בהקמת חברות ניהול של שכירים כעבירה פלילית של התחמקות מתשלום מס וכי הכוונה היא בכל מקרה לפעול כנגד החברות לגביית הפרש המס הנחסך.



בעקבות גישה זו של אבו ראזק ומס הכנסה החליטה אתמול הרשות לדרוש מחברת אלקטרוניקס ליין לפרסם תיקון לדיווח המיידי שהוציאה החברה לבורסה בדבר כינוסה של אסיפה כללית לצורך אישור ההתקשרות בין החברה לבעל שליטה בה לצורך מתן שירותי ניהול באמצעות חברה.



הרשות דרשה מאלקטרוניקס ליין להודיע בדיווח המתוקן כי: "בהתאם לדרישת רשות ניירות ערך, מבקשת החברה להסב את תשומת הלב לחשיפה אפשרית לחברה בעקבות פרסומים לפיהם מס הכנסה שוקל צעדיו בנוגע למעבר שכירים לפעול באמצעות חברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully