וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון הורה למס הכנסה לאפשר לדיירקס מערכות לעיין בכל המסמכים שבידיו

אמיר הלמר

14.10.2002 / 13:11

מס הכנסה טען שאין לאפשר לדיירקס לעיין במסמכים שהביאו אותו לפסילת שומות החברה, שכן הדבר יאפשר לה "לתפור" גירסה לביהמ"ש



ביהמ"ש העליון הכריע במאבק שניטש בין חברת דיירקס מערכות רפואיות לבין מס הכנסה בנוגע לזכותה של דיירקס לעיין במסמכים ובראיות המצויות בידי מס הכנסה, ואשר הביאו אותו לפסול את שומות המס של החברה בשנים 1992-1994 ולקבוע לחברה שומות לפי מיטב השפיטה.



ביהמ"ש העליון קבע כי על מס הכנסה לאפשר לחברה כבר בשלב מוקדם, ולאחר שהחברה הגישה את ערעורה על פסילת הספרים לביהמ"ש, לעיין בכל חומר הראיות והמסמכים המצויים בידי מס הכנסה, שהביאו את מס הכנסה לפסול את הספרים.



מס הכנסה החל לחקור את פעילותה של דיירקס מערכות רפואיות במהלך שנת 2000 ואף עצר את מנהלה משה עין גל בחשד להונאת מרכז ההשקעות והעלמות מס. בנוסף לחקירה הפלילית, פסל מס הכנסה את שומות המס שהגישה החברה לשנים 1992 ו-1993, ולאחר מכן גם את השומות לשנת 1994.



מס הכנסה טען כי החברה דיווחה במשך השנים על היותה "חברת משקיעי חוץ" הזכאית להטבות מס לפי חוק עידוד השקעות הון וזאת שלא כדין, ובכך זכתה להטבות מס שלא היתה זכאית להן. בעקבות פסילת שומות המס שהגישה החברה, הוציא מס הכנסה לחברה שומות לפי מיטב השפיטה ודרש כי החברה תשלם לו מיליוני שקלים נוספים.



דיירקס, באמצעות משרד גורניצקי ושות', עירערה לביהמ"ש המחוזי על השומות שנקבעו לה וביקשה להורות למס הכנסה לגלות את כל המסמכים והראיות המצויות בידי מס הכנסה. מס הכנסה טען כי בשלב מוקדם שכזה לאחר שאך הוגשו כתבי טענות, אין לאפשר את הגילוי מחשש שהדבר יאפשר לדיירקס "לתפור" גירסה בהתאם לחומר המצוי בידה.



ביהמ"ש המחוזי נעתר לבקשת דיירקס וקבע כי יש להבטיח את זכות הנישום לנהל מאבקו כנגד רשויות המס מתוך עמדה של שוויון כבר בשלבי המשפט הראשונים. עוד קבע ביהמ"ש המחוזי כי הטענה של מס הכנסה שגילוי המידע עלול לפעול לתיאום גרסאות אינה נכונה, שכן בשלב זה כבר קיימת גירסה של החברה בפני ביהמ"ש ולכן החשש מתפירת גירסה עומעם.



מס הכנסה עירער על החלטת המחוזי לביהמ"ש העליון ובערעור מקבלת השופטת דליה דורנר את קביעתו של ביהמ"ש המחוזי. השופטת קובעת כי משניתנה גירסת החברה במסגרת נימוקי הערעור שהגישו, אין חשש לתפירת גירסה חדשה וניתן לאפשר לחברה לעיין במסמכים. השופטת הטילה על מס הכנסה הוצאות בסך 10,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully