וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת גיבש נייר עמדה שתומך עקרונית בדרישת חברות הסלולר לשיתוף פעולה בהקמת אתרים בדור 3

ערן גבאי

14.10.2002 / 13:20

חברות הסלולר יגישו בקרוב לשטרום את נימוקי בקשתן לשיתוף פעולה בהקמת האתרים; חברות הסלולר: השיתוף יקל על ההשקעות, יקדם כניסת השירותים ויוזיל את מחירי השירות



חברות הסלולר, באמצעות עו"ד אלי זוהר, יגישו בקרוב לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את הבקשה והנימוקים שלהן לשיתוף פעולה בהקמת אתרי הסלולר ולאיחוד בין אתרי החברות בפרישת הדור השלישי.



הבקשה שתוגש לממונה תכיל ניתוח משפטי, כלכלי ורגולטורי מקיף שערכו החברות בעזרת חברות המחקר והייעוץ ווגה ואנליסיס.



ברבעון הרביעי של 2001 פנו החברות לממונה בבקשה שיתיר להן לבחון את שיתוף הפעולה האפשרי ביניהן בהקמת רשת הדור השלישי. הממונה אישר לחברות לפעול להכנת עבודה שתוגש לעיונו, אך אסר על אנשי השיווק והמכירות של החברות להיות נוכחים בפגישות.



הממונה לא הכתיב לחברות מועד להתחלת מתן השירותים בדור 3, אך הבהיר לחברות שמרגע שיחלו להעניק את השירות באזור ראשון בארץ, הן יהיו חייבות בכיסוי כל שטח המדינה בתוך שנתיים.



משרד התקשורת, שגיבש באחרונה נייר עמדה בנושא, תומך עקרונית בדרישת החברות שעשויה להקל על תעשיית הסלולר הישראלית בכניסתה להשקעה בפרישת רשת דור 3, לקדם את השירותים ולהוזיל את מחירי השירות העתידי עבור הלקוח.



בחברות הסלולר עדיין לא מסירים את הערפל באשר למועדי התחלת פרישת הרשת, אך ידוע שסלקום ופרטנר יבקשו לבצע ניסויי דור 3 ראשוניים כבר בראשית שנת 2003. בכנס טלקום 2002 צפויות אריקסון ונוקיה להקים מערכת ניסוי לשירותי דור 3, שהחברות מתכוונות לעשות בה שימוש גם לאחר ימי הכנס.



החלטת שטרום באשר להיקף שיתוף הפעולה שיותר לחברות בפרישת רשת דור 3 תקבע גם את עתידן של חברות שמבקשות היום לפעול במסגרת שוק שבו הן יציעו רכישה, הפעלה והחכרת אתרים סלולריים.



חברות הסלולר טרם גיבשו ביניהן את צורת שיתוף הפעולה המועדפת עליהן - אך ידוע שהן מעוניינות בהקמת חברה משותפת בבעלותן שתנהל את האתרים, על פני התקשרות עם אחת מהחברות הנוספות הפועלות בתחום - ח.מר, ברן וטלקוסייט.



הצורך של חברות הסלולר בהקמת אתרים משותפים נובע מכך שכמות האנטנות להן יידרשו בפריסת רשתות דור 3 אמורה להכפיל את עצמה. כבר היום יש לחברות הסלולר כ-5,000 אתרי אנטנות בארץ. שימוש משותף באתרים סלולריים יאפשר לחברות לייעל את השירותים שלהן.



ההערכות הן שסלקום ופרטנר ירצו בהקדמת הכניסה לדור השלישי של הסלולר, בעוד פלאפון, הפועלת בטכנולוגיית ה-CDMA המאפשרת קצבי עבודה מהירים יותר, עשויה לבקש לעכב ככל האפשר את המעבר לרשת המשותפת של הדור השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully