וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב תלונות הצרכנים: נגד חברות התקשורת

לפי דוח המועצה הישראלית לצרכנות 81% מהתלונות שהוגשו למועצה הישראלית לצרכנות התבררו כמוצדקות. בסך הכל הוחזרו לצרכנים ב-2015 8.6 מיליון שקל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה הערב (רביעי) את דוח תלונות הצרכנים השנתי ל-2015. מהדוח עולה כי 81% מהתלונות שהגישו צרכנים למועצה התבררו כמוצדקות, וב-72% מהתלונות הסתיים הטיפול בהצלחה לטובת הלקוח. בסך הכל החזירו בתי עסק לצרכנים בשנת 2015 סכום של כ-8.6 מיליון שקל - עלייה של 50% בהשוואה ל-2014.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחום שזכה לתלונות הרבות ביותר מצד הצרכנים - 28% הוא תקשורת כולל טלפונים, אינטרנט וטלוויזיה. מרבית התלונות נגעו לשירותי הטלפון והסלולר, אך מספר התלונות שהתייחסו לאינטרנט גדלה ב-50% לעומת השנה שעברה.

תחום מוצרי החשמל הגיע למקום השני במספר התלונות – 15%. אחריו ברשימה: תחום מוצרי הבית והריהוט עם 11%, ההלבשה וההנעלה עם 8% והתיירות עם 5%. עליות חדות נרשמו בפניות הנוגעות לתחום השליחויות והדואר (58%) ובתחום התחבורה והרכב (23%). לעומת זאת נרשמו ירידות של 13% במספר הפניות בתחום התיירות, וירידה של 15% נרשמה במספר התלונות בתחום המזון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיות העיקריות שהצרכנים התלוננו עליהן קשורים במוצר (23%), הטעיות שונות (21%) ואיכות השירות (19%). סירוב לבטל עסקה ועניינים כספיים מהווים כל אחת כשישית מנתח התלונות בשנת 2015.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי עשרות אלפי התלונות הצרכניות מעידות על חוסר ההגינות שבה נגועים חיי המסחר בישראל. פלג הדגיש כי מספר הפניות הרב מצביע גם על הקושי של רבים מהצרכנים להבין את זכויותיהם המנוסחות בחוזים ובדינים בשפה משפטית לא פשוטה. לאור זאת משקיעה, לדבריו, המועצה מאמצים רבים בהסברת זכויותיהם לציבור הרחב בשפה פשוטה וידידותית, באתר האינטרנט של המועצה ובתוכניות חינוכיות שהיא מפתחת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully