וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשקיע בנדל"ן? באוספי רכב כנראה תרוויחו יותר

אוספים מתברר הם לא רק תחביב ולעיתים הם מהווים גם השקעה לא רעה. האוסף הרווחי ביותר הוא כלי רכב קלאסיים ואחריו מטבעותויין. הכי לא כדאי? ריהוט עתיק

מערכת וואלה!

כלי רכב קלאסיים היו פרטי האספנות הרווחיים ביותר בשנת 2015, ועקפו בקלילות את האמנות, היין ואפילו את היהלומים. על פי נתוני דו"ח העושר של חברת Knight Frank ו-Douglas Elliman, שוויין של המכוניות הקלאסיות עלה ב-17% בשנת 2015. המטבעות הגיעו למקום השני עם עלייה של 13%, ואחריהם היין עם תשואה של 5% בשנה. האמנות עמדה הרחק מאחור במקום החמישי, מה שמורה על כך שלמרות הרכישות הגדולות של יצירות המופת, השוק הרחב יותר צומח בשיעור צנוע בהרבה.

פרטי האספנות בעלי הביצועים הגרועים ביותר היו הרהיטים, על רקע העדפה לעיצובים נקיים ומודרניים על פני השידות העתיקות והעשויות-עץ. כלי חרסינה רשמו יציבות בשווי, וכך גם היהלומים הצבועים.

בסך הכל, 10 סוגי פרטי האספנות שנמדדו על ידי דו"ח העושר, הראו תשואה נאה של 7% בשנת 2015.

במבט לביצועים חמש-שנתיים, כלי הרכב הגיעו גם כאן לראש הרשימה, עם עלייה מרשימה של 162%, כאשר אחריהם מטבעות עם צמיחה של 92% בשווי ותכשיטים עם 65%. יצירות אמנות רשמו צמיחה של 28% במהלך חמש השנים האחרונות – הרבה פחות ממדד ה-S&P 500 שעלה בתקופה זו ב-50%.

על פי המומחים, הצמיחה תרשום האטה בהמשך על רקע ההאטה בצמיחה בסין, יחד עם תנודתיות בשוק המניות ובשערי המט"ח.

"כבר ראינו האטה" אמר מקהיל האגרטי, מנכ"ל Hagerty Insurance, חברת הביטוח של רכבים קלאסיים. "אך מדובר יותר ברציונליזציה של השוק ולא קריסה או תיקון".

  • עוד באותו נושא:
  • אספנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully