וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפידות: לא מן הנמנע שבעתיד נראה בעלויות צולבות בין חברות ביטוח ובנקים

אמיר טייג

14.10.2002 / 14:25

מנכ"ל נשיונל קונסלטנטס: הכרת הנגיד בחשיבות העסקית של שילוב בין ביטוח ובנקאות - מגמה חיובית; הבנק המרכזי מבין כי מצבם של הלקוחות ייטב אם יותרו מיזוגים בין בנקים קטנים; * לנאום המלא של קליין ; * קליין מציע רפורמה בבנקים



"זוהי מגמה חיובית שהבנק המרכזי מתחיל לראות את החשיבות בשילוב בין מגזרי הביטוח והבנקאות", כך אומר יאיר לפידות, מנכ"ל נשיונל קונסלטנטס. "שילוב בין ביטוח ובנקאות היא מגמה כלל עולמית בעלת רציונל עסקי, שעשויה להטיב גם עם קהל הלקוחות בישראל וגם עם בעלי המניות", אומר לפידות, בתגובה לנאומו של הנגיד קליין אתמול.



לא מן הנמנע שבעתיד נראה בעלויות צולבות בין חברות ביטוח ובנקים, אומר לפידות, ומזכיר את התעניינות מגדל ביטוח ברכישת בנק המזרחי . "המגזר העסקי כבר זיהה את הרציונל בשילוב הכוחות בין שני המגזרים, עכשיו קצב התנהלות הדברים תלוי רק ברגולטור", אומר לפידות בפנייה למפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים העסקיים.



בנוגע למיזוג בין בנקים אומר לפידות כי הנושא עלה כבר מספר פעמים בעבר, אבל היום, בעקבות התמורות שעברה מערכת הבנקאות בישראל בשנה האחרונה, נושא זה רלוונטי מתמיד. "אין ספק כי קיים יתרון לגודל בענף הבנקאות, החידוש הוא שהבנק המרכזי מבין כי גם מצבם של הלקוחות ייטב אם יותרו המיזוגים", אומר לפידות. "לא מן הנמנע כי השוק הישראלי יוכל להכיל יותר משלושה גופים בנקאיים גדולים אשר עדיין יהיו בעלי מסה קריטית לנצל יתרונות לגודל". בנוגע למיזוג בין בנק לאומי ובנק איגוד , אומר לפידות כי מיזוג זה הוא בעל צידוק כלכלי, אך ספק עם יאושר על ידי הרגולטור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully