וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דו"חות טבע בסוף החודש: בדויטשה בנק מעריכים כי הרווח הנקי הרבעוני יוכל להיות גבוה מ-95 מיליון דולר

גתית פנקס

14.10.2002 / 14:47

האנליסטים מעריכים כי מכירות הקופקסון יסתכמו ב-130 מיליון דולר ברבעון השלישי - 55% יגיעו לטבע והשאר לשותפתה לשיווק התרופה, אוונטיס; המניה תוכל להערכתם להציג תשואת יתר



ענקית התרופות הגנריות הישראלית טבע היא ללא ספק החברה הישראלית המוצלחת ביותר, דבר הבא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בביצועיה הכספיים ובשווי השוק שלה, שהוא כיום הגבוה ביותר מבין הישראליות מעבר לים: כ-9 מיליארד דולר.



הדו"חות הכספיים של החברה לסיכום הרבעון השלישי של השנה יפורסמו בסוף החודש הנוכחי, ובבית ההשקעות דויטשה בנק מעריכים כי לא רק שהחברה תעמוד בתחזיות הממוצעות, אלא היא אף תוכל לעקוף את תחזיות הרווח. אלה, ניצבות כעת על 68 סנט למניה או 95 מיליון דולר ברבעון השלישי.



הסיבה לכך, מסבירים האנליסטים דיוויד שטיינברג ורהט בראון, עשויה להיות בעיקרה עקב צמיחת התרופה האתית של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון, ולאור התרחבות צפויה בשולי הרווח הגולמי של החברה.



בכל הנוגע לקופקסון, האנליסטים מציינים כי עד כה חולקו 70.9 אלף מרשמים לתרופה, שרשמה עלייה של 20% מהשנה שעברה. הם מעריכים כי ברבעון השלישי המכירות של הקופקסון באירופה יישארו חזקות וכי עד סוף השנה טבע תודיע על מדינות נוספות שנכללות בכיסוי.



המכירות העולמיות של הקופקסון ברבעון השלישי צפויות להסתכם להערכת הצוות של דויטשה בנק ב-130 מיליון דולר בעולם, כאשר מתוכם טבע תזכה לראות 55%. את השאר תרשום אוונטיס, שותפתה לשיווק התרופה.



ומה לגבי ביצועי החברה בשוק ההון? "אנחנו מאמינים כי מניית טבע תוכל להציג תשואת יתר לאור ה-Pipeline המעולה של החברה (צנרת תרופות המחכות לאישורי FDA, ג.פ), הכולל היום 62 תרופות המחכות לאישור בנוהל מקוצר, ובייחוד אם החברה תקבל את האישור לתרופת האוגמנטין שנראה כי יתרחש בקרוב", אומרים בבית ההשקעות. במהלך הרבעון הציגה טבע 4 גרסאות גנריות לתרופות. האוגמנטין היא תרופה המיועדת לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה ובעור.



מכפיל הרווח של החברה הוא 24.2 על בסיס הרווחים הצפויים ל-2002 (או 20.3 על בסיס אלה החזויים ל-2003). יצוין, כי מכפיל הרווח הממוצע של חברות בסקטור של טבע אותן מכסה דויטשה בנק הוא 20.1 על בסיס רווחים עתידיים - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 1995. לשם השוואה, בשיא המכפיל היה 50.8 (נובמבר 2000).






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully