וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: הצבת מלבין לקפה ליד תחליף חלב לתינוקות עלולה להיות מסוכנת

10.3.2016 / 19:11

לקוחה בסניף סופר דבאח נתקלה במלבין לקפה שהוצב ליד תחליף חלב לתינוקות בצורה שעקב האריזה הדומה והכיתוב הקטן עלולים היו לבלבל את ציבור הקונים. הנהלת הסניף: "הרחקנו את המוצרים"

תמל ליד מלבין קפה. פייסבוק, צילום מסך
תמל ליד מלבין קפה/צילום מסך, פייסבוק

במכתב ששוגר מאיגוד רופאי הבריאות בישראל למשרד הבריאות עולה כי ברשתות שיווק בארץ משווק מוצר בשם NIDO המיוצר על ידי חברת נסטלה. המוצר הינו בעצם אבקת חלב מועשרת במספר ויטמינים, ולדברי שירות הלקוחות של חברת "אוסם" מדובר במלבין לקפה. המוצר משווק באריזה הנראית כמו אריזה של תמ"ל, תרכובת מזון לתינוקות, וממוקם בחנויות בסמוך לפחיות התמ"ל באיזור של מזון התינוקות. על האריזה אמנם מצוין בקטן כי המוצר אינו תרכובת מזון לתינוקות ופעוטות והוא לא מיועד לתינוקות מתחת לגיל שנה, אולם מיקומו והמחיר האטרקטיבי שלו, שהוא נמוך מזה של תמ"ל, עלול להטעות את הציבור.

מוצר זה משווק בעולם בעיקר במדינות מתפתחות (הפיליפינים, פקיסטן, מדינות אפריקה ועוד) וקיימת נגדו ביקורת חריפה מכיוון שצריכתו על ידי תינוקות שזהו מזונם היחיד עלולה להוביל למצב של חסרים תזונתיים קשים. "חשוב לציין בהקשר זה, כי נסטלה היא חברה שהפרה פעמים רבות את הקוד האתי לשיווק תמ"ל אשר אומץ על ידי ארגון הבריאות העולמי ואשר ישראל חתומה עליו. נבקשכם לדאוג לכך שהמוצר לא ישווק בחנויות בצורה המטעה את הציבור וכי יהיה סימון ברור בחזית המוצר על כך שאינו מזון לתינוקות", נכתב בפניה למשרד הבריאות.

תשומת הלב לעניין הופנתה על ידי שרית גיא, יועצת הנקה מוסמכת שהעלתה בפייסבוק את הפוסט הבא:

היום ראיתי בסופר באזור בו מוכרים תמ"ל לתינוקות, קופסאות ענקיות של נסטלה במחיר זול משמעותית ממחיר התמ"ל הרגיל...

חשבתי לעצמי... האם יש תמ"ל חדש שלא שמעתי עליו?

בחנתי את המוצר וראיתי שבאותיות הקטנות כתוב שמוצר זה אינו תמל ואינו מיועד לתינוקות. למעשה זו אבקת חלב מועשרת בויטמינים.... (לא ברור למי זה מיועד באמת)

אז אם זה לא תמל ולא מתאים לתינוקות... למה זה ממוקם באזור של מוצרי התינוקות בצמוד לקופסאות התמל??

מישהו עלול להתבלבל או לחשוב שמצא תמל במחיר זול...

זה עלול להיות מסוכן!!!

תינוקות עלולים להנזק! וההורים לא יוכלו לתבוע את נסטלה כי הרי כתוב באותיות הקטנות שזה לא מיועד לתינוקות....

מי לוקח אחריות על מוצר כזה ועל אופן השיווק שלו?

מבדיקת וואלה! עסקים עולה, כי הרשת המדוברת היא סופר דבאח, המפעילה 4 סניפים בצפון. מהרשת נמסר כי הדמיון היחידי בין שני המוצרים הוא קופסת הפח, יתרה מכך ניתן לקרוא בבירור כי על האחד כתוב אבקת חלב ואף מודגש בכיתוב אדום כי הוא אינו מזון לתינוקות. למען הסדר הטוב והצרכנית שלא הבחינה בהבדל הרחקנו את שני המוצרים האחד מהשני. לרשות לקויי ראייה עומד בסניפי סופר דבאח צוות נגישות שישמח לסייע.

מחברת אסם המשווקת את מוצרי נסטלה בישראל נמסר בתגובה כי "מדובר באבקת חלב המיוצרת על ידי נסטלה ומאוד פופולארית בקרב המגזר הערבי בישראל. על אבקת החלב מצוין במפורש שאינה תרכובת מזון לתינוקות ופעוטות ואינה מיועדת לתינוקות מתחת לגיל שנה. בהתאם לחוק המזון, סידור המדפים נתון להחלטתו הבלעדית של הקמעונאי. עם זאת ובעקבות פנייתכם, אסם תיידע את הרשת בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • נסטלה
  • תמ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully