וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה הבאה: המו"לים הגדולים יידרשו לוותר על אחזקותיהם בכבלים או בערוץ 2

רוני קורן-דינר

14.10.2002 / 15:36

ועדת התקשורת של הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העברת התיקון לחוק הרשות השנייה; הוועדה שללה את ההצעה לתת את הסמכות הבלעדית לסגירת הטלוויזיה החינוכית לשרת החינוך

ועדת התקשורת המיוחדת של הכנסת, בראשות ח"כ אברהם פורז, שמה קץ לבעלויות הצולבות של המו"לים הגדולים בגופי השידור: לפני שעה קלה אישרה הוועדה את העברת התיקון לחוק הרשות השנייה בקריאה ראשונה. החוק כולל בין השאר איסור על "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" להיות בעלי אחזקות ביותר מגוף שידור אחד - ערוץ 2 או הכבלים.

החל מאוקטובר 2004, שני העיתונים הגדולים יצטרכו לבחור בין פלטפורמות השידור. ככל הנראה, יוותרו על בעלותם בזכייניות ערוץ 2 - "מעריב" על 24% מהזכיינית טלעד, ו"ידיעות אחרונות" על 30% (באמצעות ידיעות תקשורת) ברשת. לשני העיתונים גם החזקות בכבלים: "מעריב" מחזיק ב-15% ממתב, ו"ידיעות אחרונות" מחזיק ב-48% מערוצי זהב.

עוד דנה הוועדה בעתידה של הטלוויזיה החינוכית, העומדת בפני סגירה. הוועדה לא קיבלה את הצעתם של ח"כ פורז ושר התקשורת ראובן ריבלין, לאפשר למליאת הכנסת להכריע בין שתי גרסאות שעניינן סגירת הטלוויזיה החינוכית. בגרסה הראשונה הסמכות אמורה להינתן לשרת החינוך, לימור לבנת, ועל פי הגרסה השנייה נדרש בנוסף אישור הממשלה ואישור ועדת התקשורת של הכנסת. ברוב של 5 חברי כנסת מול שניים קיבלה הוועדה את הצעתו של ח"כ אבשלום וילן "שלא לאפשר לשרת החינוך לשלוט בטלוויזיה החינוכית".

לדברי וילן, יש להפקיע מלבנת את היכולת לסגור ערוצים בעיקר לאחר שראש הממשלה שולט ברשות השידור. "הכנסת היא שמייצגת את הציבור ואינה עובדת אצל ראש הממשלה", אמר וילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully