וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד העובדים של לאומי: הנגיד הוא אחד הגורמים למצב הקשה של הבנקים

אמיר טייג

14.10.2002 / 16:14

לואי רוט: הנגיד כפה על המערכת הבנקאית למכור נכסים ריאליים ובכך החליש את חוסנם של הבנקים

"למי שיש מרגרינה על הראש, שלא יעמוד בשמש", כך אומר לואי רוט יו"ר ועד העובדים של בנק לאומי בהתייחסו לנאום קליין אתמול באסיפה השנתית של איגוד הבנקים. "הנגיד היום מדבר על חיזוק מערכת הבנקאות, אך הוא עצמו אחד הגורמים למצב הקשה של המערכת. הנגיד כפה על המערכת הבנקאית למכור נכסים ריאליים ובכך החליש את חוסנם של הבנקים", אומר רוט.

רוט נותן כדוגמא את מכירת אחזקות בנק לאומי בחברת הביטוח מגדל ובאפריקה ישראל בסוף שנות ה-90. "מכירת חברות אלו היא כמו הורדת מסאת השרירית של הבנק, שאותה עכשיו מנסה הנגיד לבנות מחדש", אומר רוט. "כל השינויים שעוברים על בנק לאומי הם בעקבות החלטות פנימיות בבנק ולא בעקבות המלצות של הנגיד", מוסיף רוט.

בנאומו אומר קליין כי מן הראוי שהבנקים יבחנו מחדש את מדיניות חלוקת הרווחים שלהם, גם בצורת דיווידנד וגם כהטבה לעובדים. רוט מגיב לכך באומרו כי בתקופות קשות יהיה מוכן לבחון את מדיניות חלוקת הרווח לעובדים, "אך זה פתרון קצר טווח בלבד". בטווח הארוך, טוען רוט כי חוסנם של הבנקים יעלה רק אם יותר להם להחזיק מחדש באחזקות ריאליות. ועדת ברודט הגבילה את אחזקותיהם הריאליות של הבנקים ל-20% מהשליטה בחברה ריאלית. אימוץ מסקנות ועדה זו כפתה על הבנקים למכור אחזקות ריאליות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully