וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדות למחיקה מהמסחר

שירלי יום-טוב

14.10.2002 / 17:44

מניותיהן של 16 חברות ישראליות נפלו לאחרונה למחיר של מתחת לדולר או שהן מדשדשות סביב דולר אחד; האם הן צפויות להימחק מהמסחר? הנהלת הנאסד"ק שוקלת להקל בקריטריונים * בקווב לא תערער על ההחלטה למחוק אותה ממסחר ברשימה הראשית * הנהלת הנאסד"ק שוקלת להקל בכללי המח



הנסיגה המתמשכת במדדים המובילים בוול סטריט גוררת עימה באופן טבעי גם את המניות הישראליות לירידות ושחיקה בערכן. חלק מהמניות, כמו אי.סי.איי למשל, כורות מחירי שפל חדשים מדי יום וחלקן כבר נפלו מזמן הרבה מתחת לרמות בהן הונפקו בתקופת הבועה שאפפה את וול סטריט בשנים 1999-2000. מחיר שפל הוא בהחלט לא דבר נעים, אולם מה שיכול להיות עוד נעים פחות הוא סכנת מחיקה מהמסחר ברשימה הראשית של הנאסד"ק, ה-NationalMarket, בה נסחרו בתחילה מרבית החברות הישראליות שהונפקו בוול סטריט.



הנהלת בורסת הנאסד"ק מחזיקה במספר קריטריונים בהם צריכות החברות הנסחרות ברשימה הראשית לעמוד. אחד מהתנאים הללו הוא שמחיר המניה לא ייפול מתחת למחיר של דולר אחד למשך תקופה של למעלה מ-30 ימי מסחר רצופים.



מניותיהן של 16 חברות ישראליות הנסחרות בוול סטריט, נסחרות כיום מתחת למחיר של דולר אחד או מדשדשות סביב מחיר זה בעת האחרונה. בין אלו ניתן לציין את גילת לוויינים הנסחרת כעת במחיר של 53 סנט ונפלה מתחת לדולר אחד כבר בתחילת יולי. חברות אחרות, הנמצאות כיום במועדון הדולר הן מג'יק המפתחת פתרונות תוכנה, חברות הביוטכנולוגיה קומפיוג'ן וקריקס וחברת אלקטריק פיול , המפתחת בין היתר סוללות מבוססות אבץ.



ההודעות הלקוניות שמשגרות החברות הישראליות לפיהן "הנהלת בורסת הנאסד"ק הודיעה לחברה כי היא מועמדת למחיקה מהמסחר ברשימה הראשית", אינן חריגות כלל בנוף החברות הנסחרות בנאסד"ק. כך, על פי הערכות שפורסמו לאחרונה, כ-13% מתוך 3,800 המניות הרשומות היום בנאסד"ק נסחרות מתחת למחיר של דולר אחד. במועדון הזה מצויות חברות כמו לוסנט , שמחיר מנייתה עומד כעת על 58 סנט. בימים יפים יותר של שנת 1999 היה מחיר המניה 58 דולר ואף יותר מכך.



הנהלת הנאסד"ק ציינה לאחרונה כי היא שוקלת להקל בקריטריונים המאפשרים את המשך המסחר ברשימה הראשית, אולם היא לא ציינה מהן ההקלות שהיא שוקלת. אם היא תחליט להקל בנושא מחיר המניות, יש להניח כי כל 16 החברות האלה ועוד כמה שאולי נמצאות בדרך למטה, ינשמו לרווחה. בינתיים, כך נראה, ימשיכו המשקיעים לקבל בטווח הקרוב הודעות לקוניות מחברות נוספות.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully