וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בין רויטרס לבלומברג מתחממת: רויטרס השיקה שירות מסרים מיידיים

יהודה שויצר

14.10.2002 / 18:51

בלומברג, מתחרתה בתחום שירותי המידע הפיננסיים, השיקה שירות דומה לפני 9 שנים

חברת המדיה והשירותים הפיננסיים רויטרס השיקה היום שירות מסרים מיידיים במסגרת התחרות הגוברת מול בלומברג. החברה, שמנייתה מדשדשת ברמות שפל של 11 שנה, השיקה את השירות על רקע ההצלחה האדירה של שירות דומה שמעניקה בלומברג מזה 9 שנים.

טום גלוסר, מנכ"ל רויטרס, מעריך כי השירות החדש "יקפיץ" את החברה קדימה מבחינת רמת וטיב השירות ללקוחות. במסגרת השירות יוכלו לקוחות החברה לראות אונליין מי מספקי השירות בחברה מחובר, ולשלוח לו הודעות ישירות למחשב. לשירות החדש, טריוויאלי ככל שיהיה, חשיבות בשיפור השירות, מאחר שהלקוח יוכל לקבל מענה מיידי מאנשי השירות ללא צורך בהמתנה מורטת עצבים במענה הקולי.

מרויטרס נמסר כי המערכת החדשה עוצבה כך שתקשה על ניהול שיחות פרטיות לא ענייניות. אחד היישומים המשעשעים בטכנולוגיה זו הינו חסימת ביטויים ומלים ואינם הולמים. אנשי מקצוע מתחום הפיננסים מיהרו לברך על השקת השירות החדש באומרם כי יוביל לייעול הטיפול בלקוחות החברה.

"רבים מהאנשים העוסקים בתחום השירותים הפיננסיים כה עסוקים עד שהם משאירים את הטלפונים שלהם סגורים וכל ההודעות מגיעות לתא קולי", ציין פול ריצ'ארדס, אנליסט נומיס סקיוריטיס, והדגיש כי הפעלת השירות הנוכחי מהווה דרך יעילה לתקשר עם אנשי המשרד.

רויטרס - הפסד ראשון מאז יצאה לבורסה


השקת השירות החדש היוותה הזדמנות טובה לבחון את עסקיה של החברה הקיימת כבר יותר מ-150 שנה. גלוסר העריך במסיבת העיתונאים כי המהלך הנרחב של הקיצוצים בחברה יישא פרי, וכי רויטרס תעבור את התקופה הנוכחית בהצלחה. עם התחלת הליך הקיצוצים פיטרה החברה 2,450 איש. מהלך הקיצוצים לא סייע למניית החברה, שנפלה מתחילת השנה ב-75%.

רויטרס, שחלק ניכר מהכנסותיה נובע מהשכרת מסופי מחשב לחברות השקעות, ספקי חדשות ועוד, ספגה מהלומה קשה במשבר הנוכחי. חברות רבות ביטלו את המנוי על שירותיה עם הירידה החדה בהיקפי ההשקעות בעולם. פיטורי הענק בחברות ההשקעות הגדולות, שפיטרו קרוב ל-200 אלף עובדים בשנתיים האחרונות, באו לידי ביטוי בביטולי הזמנות לשירותי החברה. מהלומה נוספת ספגה החברה מהירידה בפרסום בעיתונות, שהובילה לביטולי עסקות רבות מחברות המדיה.

אינסטינט, ספקית שירותי ההשקעות בלוחות אלקטרוניים אותה רכשה רויטרס, הפכה לאבן ריחיים על צווארה עם הירידה בהיקפי המסחר. בחודש יולי האחרון דיווחה רויטרס על הפסד ראשון מאז החלה להיסחר ב-1984. החברה רשמה הפסד חצי שנתי של 84 מיליון ליש"ט (130 מיליון דולר), לעומת רווח של 271 מיליון ליש"ט (כ-400 מיליון דולר) בתקופה המקבילה.

בלומברג, החברה שבבעלות ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, מצמצמת את הפער בינה לבין רויטרס משנה לשנה. מדו"ח שהתפרסם לאחרונה עולה כי רויטרס מחזיקה ב-39% משוק השירותים הפיננסיים, בעוד בלומברג מחזיקה ב-38%. מנכ"ל רויטרס מאמין כי שוק זה ימשיך להיות בשליטת שתי החברות, אך השירות החדש שתעניק רויטרס ללקוחותיה באמצעות תוכנת המסרים המיידיים יוביל לקוחות רבים לחיקה של רויטרס על חשבון מתחרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully