וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים וחברות התעופה רשמו ירידות - אייר פראנס ירדה ב-4.6%

יהודה שויצר

14.10.2002 / 19:13

אסטרה זנקה רשמה עלייה של 13.2% לאחר שביהמ"ש הפדרלי בארה"ב אישר את תוקף הפטנט על תרופה שלה; יצרנית מוצרי טיפוח השיער וולה הוסיפה 22%



מניות חברות התעופה והתיירות באירופה איבדו גובה היום בעקבות התקפות הטרור על אי התיירות באלי שבאינדונזיה. ההתקפה בבאלי עוררה חששות מחודשים כי המיתון העולמי בתיירות יחריף. ירידות נרשמו גם במניות הטכנולוגיה והבנקים. בבורסת פאריס ירד מדד ה-CAC 40 ב-0.6%; לונדון ירדה גם היא בשיעור דומה.



מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה ב-0.1% בספטמבר לעומת אוגוסט. העלייה המתונה משככת חששות מפני אינפלציה בבריטניה, ושיקפה את המצב העסקי החלש, שאינו מאפשר לחברות להעלות מחירים. בחודשיים הקודמים נותר המדד ללא שינוי.



מניות חברות התעופה רשמו ירידות לאחר שפיצוץ במועדון בבאלי הרג יותר מ-180 אנשים. לופטהנזה ירדה ב-5.4%; אייר פראנס נפלה ב-4.6%.



מניות הטלקום רשמו ירידות חדות: קולט טלקום הבריטית, הנתונה בקשיים, צללה ב-12.5%; בריטיש טלקום איבדה 2.5%; פראנס טלקום השילה 4.5%; וודאפון סגרה את המסחר בירידה של כ-4%.



ירידות נרשמות במגזר הבנקים: קומרצבנק נפל ב-4%; דויטשה בנק נסוג בכ-3%.



במגזר התרופות נקודת אור: אסטרה זנקה רשמה עלייה חדה של 13.2% לאחר שביהמ"ש הפדרלי בארה"ב אישר את תוקף הפטנטים שיש לחברה לתרופה פרילוסק למניעת צרבת וכיבי קיבה. מתחרתה של אסטרה, גלקסו סמיתקליין, עלתה ב-2%. מרק רשמה עלייה של 6.5%.



יצרנית מוצרי טיפוח השיער וולה הוסיפה 22% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קיבלה הצעת רכש בשווי 4.5 מיליארד דולר ממתחרתה הנקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully