וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגנות ומרוויחות: מי החברה הכי אתית בעולם?

13.3.2016 / 16:35

מכון Ethisphere מפרסם מזה עשור את רשימת החברות המוסריות בעולם. בין החברות הוותיקות ברשימה ניתן למצוא את סטארבקס ו-UPS. וגם: H&M, אינטל ומאסטרקארד

מערכת וואלה!

בעשור האחרון, מפרסם מכון Ethisphere מאריזונה – ארגון המתמקד במדידת פרקטיקות עסקיות אתיות – רשימה של "החברות המוסריות ביותר בעולם". החברות המובילות לשנת 2016 כוללת 131 חברות מ-21 מדינות, ומ-45 ענפים שונים. ברשימה ניתן למצוא חברות ותיקות שמופיעות כבר עשר שנים ברשימה, ו-13 נכנסות חדשות.

המטרה הכוללת של Ethisphere היא לתגמל ארגונים המיישמים פרקטיקות חיוביות ולהציע מודל – ועצות פרקטיות – על האופן בו ישויות עסקיות צריכות לפעול בעצמן, כך אומרת מנהלת השיווק והאסטרטגיה של המכון, טיה סמולווד. "העיתונים מלאים בשערוריות וחברות שעשו שיקולים מוטעים, טעויות במדיניות או שלא הצליחו להתמודד עם שקיפות או דיווח פתוח, או שהיה להן משבר והן לא הצליחו להתמודד איתו", לדבריה. "אבל יש הרבה חברות שבאמת מנסות לעשות את הדברים בצורה הנכונה".

הדירוג השנתי של המכון מורכב מחברות שהגישו בקשה להיות מדורגות. החברות שלא נכנסו לרשימת החברות האתיות ביותר, קיבלו הנחיות ועצות כיצד להשתפר מבחינת אתיות ארגונית בהמשך הדרך.

תהליך הבחינה של Ethisphere כלל תחקיר בקטגוריות כמו תכניות התנהגות נאותה ועמידה בתקנים, אחריות תאגידית, תרבות ארגונית אתית, ממשל, ומנהיגות, חדשנות ומוניטין. באמצעות איסוף חומרים ממידע שנמסר מהחברות, מחקר, דוחות פיננסיים, היסטוריית החברה ומקורות מדיה, גיבש המכון רשימה של החברות בעלות האתיקה הגבוהה ביותר, בהתחשב בענף, גודל החברה, המיקום הגיאוגרפי וגורמים נוספים.

בין החברות שמקבלות את תואר החברה האתית כבר עשור- General Electric, סטאר בקס וחברת השילוח UPS.

עוד חברות שזכו השנה להיכנס לרשימה - מענף ההלבשה: H&M ומרקס אנד ספנסר, מתחום הטכנולוגיה: סיסקו, דל, אינטל, מיקרוסופט ואפלייד מטיריילס, מענף הפיננסים: ויזה ומסטרקארד, ומענף הקמעונאות: לוריאל, קולגייט-פלמוליב, הסברו, לוי שטראוס, טארגט ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully