וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור ממשיך לקצר את טווח השקעותיו: צבירה שלילית בתוכניות החיסכון וקופות התגמולים בספטמבר

אמיר טייג

14.10.2002 / 11:59

כך עולה מנתוני משרד האוצר; צבירה נטו שלילית של כ-106 מיליון שקל נרשמה בתוכניות החיסכון ושל 547 בקופות התגמולים; הציבור העדיף השקעה שקלית על דולרית בספטמבר



אומדני הצבירה לחודש ספטמבר בתוכניות החיסכון, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, אשר מפרסם היום משרד האוצר, מעידים על המשך מגמת משיכת הכספים של הציבור מאפיקי החיסכון ארוכי הטווח. אי הוודאות הגבוהה בשוק ההון ממשיכה לגרום לציבור להסית כספיו מאפיקי חיסכון ארוכי טווח להשקעות קצרות יותר, כפקדונות ומק"מים.



הצבירה נטו בתוכניות החיסכון בחודש ספטמבר היתה שלילית והסתכמה בסך של כ-106 מיליון שקל. זאת בהמשך לצבירה שלילית של כ-275 מיליון שקל באוגוסט וצבירה חיובית של כ-362 מיליון שקל ביולי. מבחינת אפיקי השקעה, העדיף הציבור בחודש ספטמבר אפיקים שקליים על פני אפיקים דולריים. בספטמבר נרשמה צבירה חיובית באפיקים השקליים של 57 מיליון שקל לעומת צבירה שלילית של 124 מיליון שקל באפיקי המט"ח. במהלך ספטמבר פוחת השקל בכ-4.5% לעומת הדולר - לפיכך, הפניית השקעות מאפיקים דולריים לשקליים לא נשאה רווח.



עוד מפרסם האוצר כי מנתוני חמשת הבנקים הגדולים ובנק יהב עולה כי הצבירה נטו בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש ספטמבר היתה שלילית והסתכמה בכ-547 מיליון שקל. זאת בהמשך לצבירה שלילית של 504 מיליון שקל באוגוסט וצבירה שלילית של 357 מיליון שקל ביולי. במהלך שנת 2001 נרשמה צבירה שלילית באפיק חיסכון זה, ועד כה בשנת 2002 נרשמה צבירה שלילית של 4.5 מיליארד שקל. צבירה זו נובעת בין השאר מהתשואות השליליות שמציגות כל קופות הגמל הגדולות בשנה האחרונה. יש לציין כי בחודשיים האחרונים של השנה נרשמת באופן מסורתי צבירה חיובית גבוהה באפיקי אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully