וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נורטל מזנקת ב-17% ומושכת את מגזר הטכנולוגיה מעלה

יהודה שויצר

14.10.2002 / 22:14

מארוול, אשר רכשה את חברת גלילאו הישראלית, נופלת ב-13% לאחר הורדת המלצה; מדד מניות השבבים מאבד 1.5% בהובלת אינטל



מניות ציוד התקשורת עולות בשיעור חד ושולחות את המדדים מעלה ביום המסחר הראשון לשבוע הסוער שבפתח. השבוע תיפתח רשמית עונת הדו"חות לרבעון השלישי כשאת מרבית תשומת הלב ימשכו ענקי הפיננסים סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן, חברת התוכנה הגדולה מיקרוסופט וענקי הרכב מארה"ב.



ירידות נרשמות במניות חברות התעופה בעקבות הפיגוע בבאלי, אשר צפוי לדרדר עוד יותר את מצב התיירות העולמית.



מערכת המסחר המתקדמת של הנאסד"ק, סופר מונטאז', החלה היום לראשונה לסחור במניות. ההשקה התפעולית תתחיל עם מסחר במספר מניות, ובהדרגה ייסחרו במערכת יותר מניות עד לפעילות מלאה.



את האווירה החיובית בוול סטריט מובילות יצרניות ציוד התקשורת, לוסנט ונורטל , שמזנקות ב-13% וב-17% בהתאמה.



במגזר השבבים מגמה מעורבת עם נטייה לירידות, ומדד המוליכים למחצה יורד ב-1.5%. מארוול, יצרנית שבבי התקשורת אשר רכשה את חברת גלילאו הישראלית, נופלת ב-13% לאחר שסלומון סמית ברני ו-ושוביה הורידו את ההמלצה על המניה.



מניית אינטל יורדת ב-2%; איי.אם.די , שתדווח על תוצאותיה השבוע, עולה מנגד ב-3%.



בואינג יורדת ב-3% לאחר שהפסידה חוזה גדול עליו התמודדה. חברת התעופה האירופית איזיג'ט הודיעה היום כי בחרה לרכוש יותר מ-240 מטוסים מתוצרת איירבוס במקום מטוסים של בואינג, עימה עבדה עד כה. שוויה של העסקה מוערך במיליארדי דולרים. מניית בואינג נכללת במדד דאו ג'ונס.



קוינטילס (סימול QTRN), המספקת שירותי בדיקה ליצרניות תרופות, קיבלה הצעת רכש של 11.25 דולר למניה, המעניקה לחברה שווי של 1.34 מיליארד דולר, מחברה שהקים יו"ר קוינטילס. המניה מזנקת ב-21%.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס יורד ב-1% לאחר שפיטר מאות עובדים היום בחטיבת ניירות הערך שלו, בצעד ראשון של קיצוצים שיקטינו את מצבת כוח האדם שלו ב-3,000. בנפרד דווח כי בנק ההשקעות מריל לינץ' שוקל לפטר כ-250 מתוך צוות של 1,300 בנקאי השקעות שלו. מניותיו עולות ב-3%.



עלייה חדה במחירי הנפט שולחת את מניות המגזר מעלה. מתקפת הטרור באי באלי שבאינדונזיה שלחה את מחירי הנפט שוב אל מעל לרף 30 דולר בבורסת הסחורות של ניו יורק. חוזי הנפט להספקה בנובמבר זינקו ב-2.5% ל-30.05 דולר לחבית. לעלייה החדה במחיר תרמו גם התבטאויות מפי ראשי אופ"ק, שאמרו כי לא יעלו את תפוקת הנפט. אקסון מוביל עולה ב-1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully