וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הצרכן הבינלאומי: הצרכן הישראלי פיתח מודעות?

15.3.2016 / 13:31

רוב הצרכנים בוחרים רשת שיווק על פי המחיר ולא נוהגים להחליף את הסניף שבו הם עורכים את הקניות לבית. למרות שכבר למדנו לבדוק את החשבונית בסוף כל קניה, אנחנו עדיין לא משווים מחירים באינטרנט. סקר בלעדי לוואלה! עסקים מגלה מה הם הרגלי הצריכה של הישראלים

מערכת וואלה!

השיקול העיקרי של הישראלים לבחירת רשת שיווק בה הם עורכים את הקניות הוא תמורה הוגנת לכסף שלהם - הרבה לפני הקרבה לבית או זמני המתנה הקופה. כך עולה מהסקר השנתי של חברת מוצר השנה, שנערך עבור וואלה! עסקים.

"זה לא מפתיע שהפרמטר של המחיר ממשיך להוביל את הקטגוריה הזו גם השנה", מסביר ערן יסעור, ממארגני פרסי מוצר השנה בישראל. "כנראה בגלל עלייה במודעות הצרכנים והרצון שיתייחסו אליהם בצורה הוגנת, לכן הפרמטר חשוב יותר מ'ממבצעים' ומ'סתם מחיר טוב'".

גם השנה, חוויית הקניה היא הפרמטר החשוב ביותר לאחר המחיר, ובמרחק לא רב מהם, מה שאומר שצרכנים מחפשים מחיר טוב אולם לא מוכנים לוותר לשם כך על חוויית קנייה בחנות נקיה ומסודרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה שהשיקול הסביבתי נמצא בתחתית הרשימה, רק 24% מהנשאלים בחרו ברשת השיווק שפועלת בצורה ידידותית לסביבה. נתון הזה מצטרף לנתוני הסקר החברתי של הלמ"ס, שם 28% מהאוכלוסיה דיווחו שהם מתחשבים בהשפעה על הסביבה כשהם קונים מוצרי מזון. בפועל 22% בלבד העידו שהשתמשו בסלים או בשקיות לשימוש רב-פעמי בעת שערכו קניות בחודש האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שופרסל דיל ורמי לוי הן הרשתות הפופולריות ביותר

כדי לבדוק את הפופולריות של רשתות השיווק השונות נשאלו הצרכנים מהי רשת השיווק שבהם הם נוהגים לקנות בתדירות הגבוהה ביותר. נראה ששופרסל דיל שומרת על מעמדה בפער גדול משאר רשתות השיווק בישראל - נתח של כ-27.7% מכלל הקונים (מדובר בגידול של יותר מ-2% בהשוואה לסקר זהה שערכנו ב-2015).

במקום השני, עם 17% עומד רמי לוי. "מדובר באחוז גבוה מאד של ביקורים, הגדול מנתח השוק של "שיווק השקמה" במונחים כספיים, מה שמעיד על כך שיש רבים שנכנסים לסניפי רמי לוי גם לקניות קטנות, או לחילופין שהסל הממוצע אצלו אכן נמוך משמעותית מהמתחרים ולכן הוא "זקוק" להרבה קונים כדי להגיע לנתח השוק הכספי שלו מכלל הקטגוריה" מסביר יסעור.

נראה, כי המיזוג של כמעט חינם עם יינות ביתן הביא השנה את הפירות המקווים – ו-8.1% מהצרכנים מצהירים כי זו רשת השיווק שהם מבקרים בה בתדירות הרבה ביותר. במקום הרביעי: חצי חינם עם 7.5% שומרת על כוחה מהסקר בשנה שעברה, אבל מאבדת מיקום כי מיזוג חצי חינם/יינות ביתן עקף אותה.

מגה היא הסיפור העצוב של הסקר. עקב סגירת הסניפים נתח השוק שלה כרשת השיווק שבה עושים קניות עיקריות הוא 4% בלבד משום שהיא בעיקר מפעילה עכשיו סניפים עירוניים ששם התנהגות הצריכה היא של קניות השלמה ולא קנייה עיקרית. ואכן, כששואלים על קניות מזדמנות, "מגה בעיר" תופסת את המקום השלישי עם נתח של 27% מהנשאלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה כסף הישראלים מוציאים על מזון?

על פי הסקר, רוב המשפחות מוציאות על מזון כ-30% מהתקציב המשפחתי, כ-15% מהנשאלים לא ידעו להעריך את השיעור הנכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוצאות מפתיעות לגבי מודעות הצרכנים לטעויות שנופלות בחשבון שבסוף הקניה. רוב רובם של הצרכנים – 80% בודקים את החשבונית בסוף הקניה – 60% מיד בסיום הקניה, ו20% בנחת בבית. לאור הממצא המפתיע מבטיחים לבדוק כמה פעמים הבדיקה הסתיימה במציאת טובת לטובת הרשת, וכמה פעמים לטובת הלקוח. רמז? הסיכוי למצוא טעות לטובת הלקוח בחשבון שואף לאפס.

: יום הצרכן. אולפן, מערכת וואלה!
: יום הצרכן/מערכת וואלה!, אולפן

כעת לממצאים פחות מעודדים. למרות המודעות הגוברת בקרב הציבור להשוואת מחירים של רשתות המזון באינטרנט בשנה האחרונה (הודות לחוק המזון שמחייב את הרשתות לפרסם מחירים ברשת), רק 6 אחוז מהצרכנים העידו כי עושים זאת בדרך קבע.

יום הצרכן. אולפן, מערכת וואלה!
יום הצרכן/מערכת וואלה!, אולפן

יותר ממחצית מהנשאלים נאמנים לאותה רשת שיווק, ולא נוטים להחליף אותה. הממצא מעיד על כך שהצרכנים עדיין מקובעים בתפיסות שלהם ולא פתוחים לשינוי.

: יום הצרכן. אולפן, מערכת וואלה!
: יום הצרכן/מערכת וואלה!, אולפן

הסקר בוצע על ידי חברת מחקר "קנטאר מדיה" בקרב 2,033 נשאלים.

הסקר נערך לקראת טקס פרסי מוצר השנה שייערך ביום ראשון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully