וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לחודש פברואר ירד ב-0.3%

עמירם ברקת

15.3.2016 / 16:16

זאת בהתאם לתחזיות המוקדמות. מחירי הירקות הטריים ירדו ב-7.8%. מחירי ההלבשה וההנעלה ירדו ב-3.9%. עליית מחירים נרשמה בסעיף הפירות הטריים, שעלו ב-9.1%. מדד מחירי הדירות עלה בפברואר ב-0.6%

אילוסטרציה. ShutterStock
קצב האינפלציה השנתי עומד ברמה שלילית של 0.3%/ShutterStock

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ירד ב-0.3% ומתחילת השנה ירד ב-0.8% - כך מדווחת היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ירידות מחירים משמעותיות נרשמו במחירי הירקות הטריים, שירדו ב-7.8%, ובמחירי ההלבשה וההנעלה, שירדו ב-3.9%. מחירי התחבורה והתקשורת ירדו ב-1%.

מחירי הדיור המשיכו לעלות, כשבפברואר הם עלו ב-0.6% ורשמו עלייה מצטברת של 7.8% ב-12 החודשים האחרונים. נתון זה מתייחס למחירי הדירות שנמכרו בחודשים דצמבר 2015 וינואר 2016 והוא מבטא עלייה של 7.8% לעומת הנתון המקביל מחודשים דצמבר 2014 וינואר 2015.

קצב האינפלציה השנתי עומד ברמה שלילית של 0.3% כשבניטרול סעיפי הדיור, קצה האינפלציה השנתי, שלילי בשיעור של 1.5%.

יש לציין שהערכות המוקדמות דיברו על מדד שלילי שינוע בטווח של 0.3% ל-0.6%. גיא יהודה, כלכלן במחלקת המחקר של פסגות: "מדד לחודש פברואר ירד אמנם ב-0.3% אך בפחות מהציפיות המוקדמות ולמרות שהאינפלציה עדיין בטריטוריה שלילית היא מגיעה באופן בולט מצד ההיצע בעוד צד הביקוש ממשיך להיראות טוב. לראיה, הצמיחה ברבעון הרביעי עודכנה משמעותית כלפי מעלה (מ-3.3% ל-3.9%) תוך כדי גידול של 7.8% בצריכה הפרטית".

יהודה הוסיף כי הספקות שעלו לאחרונה בנוגע ליעילותה של מדיניות הריבית השלילית (בעיקר באירופה וביפן) קיבלו חיזוק לאור האיתות שנגיד הבנק המרכזי האירופי נתן בשבוע שעבר לגבי מתווה הריבית העתידי בגוש האירו. באירופה הוחלט גם על הרחבת המדיניות המוניטרית (מעל לתחזיות המוקדמות) אך הרחבה זו תתמקד יותר בשוק האשראי מאשר בשוק המט"ח.

"לאור זאת ולאור הערכתנו כי בארה"ב ימשיכו במתווה העלאות הריבית אנו מצפים כי בבנק ישראל יותירו את הריבית על כנה לפחות עד סוף השנה וימנעו מלנקוט בפעולות מרחיבות נוספות. העלאת הריבית בישראל לא תתרחש להערכתנו לפני שהאינפלציה תתקרב יותר לגבולו התחתון של יעד המחירים מה שצפוי לקרות בתחילת 2017".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully