וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמדדו את זה: האם זה שעון הריצה הטוב ביותר?

16.3.2016 / 11:15

כל מי שמקפיד לרוץ באופן קבוע יודע ששעון ריצה מתקדם הוא לא מותרות. השעונים החכמים שיצאו לשוק בשנה האחרונה הם כבר מזמן לא טרנד, אבל כדי לקבל תמונת מצב עדכנית של הפעילות הגופנית כדאי להיות עם הדופק על היד

שעון ריצה. ShutterStock
שעון ריצה. מסייע להתאוששות מהירה ומונע פציעות/ShutterStock

בשביל מה צריך בן אדם שעון ריצה? בשביל מדדים? אולי, רק אם הוא מתכנן לרוץ בתחרות מסוימת שמצריכה תכנית אימונים ממוקדת מטרה. יופי וסטייל? יש שעונים יפים ומתוחכמים יותר. ובכן, נהוג לחשוב ששעוני ריצה מטרתם לשמר תכניות אימונים ולתרום להגברת הקצב בימים של עייפות או עצלנות, אבל למען האמת, מדובר בתהליך הפוך ומטרתם דווקא לסייע להתאוששות מהירה יותר כדי למנוע פציעות ותשישות.

ריצה לפי מדדי דופק היא תורה שלמה שיש להתייחס אליה ברצינות, אבל קודם כדאי לבחון את שעוני הריצה שנחשבים למובילים בשוק. אז איך בדקנו? יצאנו לרוץ עם השעונים למרחקים ארוכים, ביצענו השוואות באותה ריצה ממש כדי לראות את מסד הנתונים שהם מספקים וישבנו לכתוב. התוצאות לפניכם.

פולאר 400M. צילום מסך, אתר יצרן
פולאר M400. יודע לעקוב אחר זמן השינה והפעילות היומית/אתר יצרן, צילום מסך

האמין: פולאר M400

מראה כללי: שעון הריצה של היצרנית הפינית שהיתה הראשונה לייצר מכשור אלקטרוני לניטור דופק הוציאה לשוק בשנה האחרונה את שעון ה-M400 שנחשב לאחיו הצעיר של דגם הטריאתלון המוביל שלה M800. למרות שניתן לשחות איתו וגם ברכיבה על אופניים הוא יתפקד מצוין, מדובר בשעון ריצה לכל דבר וכיאה לסדרה המצליחה, גם הציפיות היו בשמיים.

במבט ראשון, מדובר בשעון שגם נראה צעיר וצבעוני יותר. גם הראש המלבני בהחלט מושך תשומת לב ומאפשר קריאה נוחה יותר לנתונים אורכיים על הצג, גם מול קרן אור שמשית של שבת בבוקר. כבל הטעינה שלו הוא נוח וגם אם איבדתם את המטען המקורי תוכלו להשתמש בכבל USB רגיל ולחברו למחשב או לשקע חשמלי.

יכולות ניטור: כמו כל שעון ריצה מתקדם, הפולאר M400 מצויד בכל המדדים האפשריים – דופק, מהירות, מרחק, קצב, שריפת קלוריות ומד גובה – אבל היתרון הגדול שלו הוא כאמור בזמן המנוחה, שכן השעון יודע לעקוב אחר זמן השינה והפעילות היומית, או ליתר דיוק חוסר הפעילות, ולהאיץ בכם לצאת לאימון.

שתי פונקציות נוספות שנחשבות יעילות במיוחד הן מסלול הריצה, שניתן למעקב בצורת מפה קטנה ומאפשרת למי שרץ בעיר זרה למצוא את דרכו חזרה לנקודת ההתחלה, וה- Pauseהאוטומטי של השעון שמופעל בכל רגע שאתם מפסיקים את הריצה כדי לשתות או לדבר עם מכר. השעון גם יודע להראות את ההתקדמות של הרץ על פני זמן מסוים ולאפשר את סוג הפעילות בכל אימון ואימון.

זמן סוללה: אחרי טעינה מלאה השעון מסוגל להחזיק עד 8 שעות של פעילות ועד מספר ימים ללא פעילות.

חיבור ל-GPS: זמן החיבור הלווייני אמנם מוצג באופן ברור ועדכני אבל לעומת שעונים אחרים הוא לעתים מעט ארוך יותר, במיוחד לפני שמתקינים את האפליקציה.

חיבור לתוכן: ממשק השעון מסתנכרן לאפליקציית פולאר ויש לו לא מעט יישומים כמו יכולת העברת מידע מהשעון לרשתות החברתיות וחיבור ל- Bluetooth.

מחיר: 1,300 שקלים, להשיג בחנויות הספורט ובחנות היבואן אגנטק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גרמין 235. צילום מסך, ספק 500
גרמין 235. חיישן דופק מובנה שמציג את אפקטיביות האימון/ספק 500, צילום מסך

החדשני: גרמין Forerunner 235

מראה כללי: גרמין, יצרנית מכשירי הניווט והניטור האמריקנית, לקחה בשנה האחרונה הימור גדול כשהוציאה לשוק שעון שנחשב פורץ דרך בתחום הריצה: שעון המצויד בחיישן מדידת דופק מובנה, ללא המשדר המסורתי שמשודר על רצועת הגומי המוכרת. במבט ראשון, אין יותר מדי חדשנות במראה השעון. הספרות הדיגיטליות גדולות וברורות, המשקל נוח – 42 גרם והרצועה גמישה ואלסטית.

יכולת ניטור: מלבד המדדים הרגילים הגרמין 235, בזכות חיישן הדופק המובנה, יודע גם להציג את אפקטיביות האימון ולדרג אותה בסולם אמין. בכלל, יכולת הניטור שלו והמעקב היא כמעט פנומנאלית ומספר הפונקציות הקיימות בו לא נופל משעון חכם של אפל או אנדרואיד.

כך למשל הוא מציג ניתוח של צריכת החמצן באימון ובניית תכנית אימונים באמצעות האפליקצייה של גרמין והיישום האינטרנטי שתשוגר היישר לשעון. הבעיה היחידה שדרשה את תשומת הלב היא יכולות המדידה של החיישן האופטי של מד קצב הלב. כאן חשוב לומר שהדילמה הכרוכה בויתור על רצועת הדופק לא הושלמה.

בבדיקה שנערכה מול דגם אחר של גרמין ורצועת דופק, נכר שה-235 מפגר מעט במדידת קצב הלב ומתקשה להתכייל מחדש לאחר עצירות. לעתים נדמה שהשעון דוגם את קצב הלב אך ולא מודד ברציפות את קצב הלב לאורך כל הריצה. לא מדובר בבשורה מרעישה במיוחד עבור רצים חובבנים אבל מי שרץ לפי תכנית המבוססת על קצב הלב צריך לחשוב פעמיים. מיותר לציין שניתן לחבר את השעון לרצועת דופק אבל אז הוא מאבד את היתרון המובהק שלו.

זמן הסוללה: בהטענה מלאה, השעון מסוגל להחזיק עד 8 שעות. החיישן האופטי אמנם מנצל את הסוללה בתדירות גבוהה יותר אבל זה לא מורגש.

חיבור ל-GPS: חיבור מהיר, תוך 10-15 שניות

חיבור לתוכן: מצוין. הגרמין 235 כבר אמרנו, הוא גרסה ספורטיבית לשעון חכם וככזה, הוא יודע להציג עדכונים קלנדריים, כולל הודעות טקסט שמתקבלות מהסמארטפון. בנוסף, הוא מציג עדכוני מזג האוויר ופעילויות שונות בלוח השנה אותם סימנתם. כמובן, שאת תכנית האימונים, הזמנים ושאר המדדים תוכלו לראות באפליקציה של גרמין וביתר שאת באתר החברה.

מחיר: 2,400 שקלים, לא זול יחסית לשעון ריצה, אבל מתקדם להפליא. להשיג בחנויות הספורט ובחנות היבואן רונלייט

סונטו אמביט. צילום מסך, אתר יצרן
סונטו אמביט 3. מצויד במד גובה ברומטרי ומנגנון ניווט/אתר יצרן, צילום מסך

היקר: סונטו אמביט 3

מראה כללי: יצרנית האלקטרוניקה הפינית שנכנסה לשוק הישראלי בשנים האחרונות ממשיכה ללכוד קהל מעריצים לא קטן בזכות המוצרים המצוינים שלה. המתקדם שבהם הוא האמביט 3, שנחשב לשעון הדגל לטריאתלטים שלא נופל מדגמי העלית של גרמין ופולאר.

האמביט הוא שעון עגול וגדול (יש שיגידו גדול מדי) שמיד מושך את תשומת הלב, במיוחד אם הוא מגיע בצבע לבן או כחול. הוא עשוי מחומרים עמידים ומשקלו נמוך. הצג כאמור, רחב מאלו של מתחריו ונראה שהוא נאמן למטרתו: להראות לטריאתלט המצוי את מדדיו גם מתחת למים או במהלך רכיבת אופניים מהירה.

יכולת ניטור: למרות שמדובר בשעון ריצה מי שייהנו ממנו הכי הרבה הם דווקא השחיינים, שיקבלו תמונת מצב מהימנה גם בעת שחיה בים, כן, גם על פעילות קצב הלב מתחת למים. הממשק שלו נוח מאוד, מסכיו ברורים וניתן לשנות את פני הטלפון לפי טעם אישי.

הוא מצויד במד גובה ברומטרי ומנגנון ניווט שיודע להחזיר את הרץ או הרוכב לנקודת ההתחלה. הגיקים ישמחו לגלות שממשק המשתמש שלו מאפשר חיבור ללא מעט חיישנים חיצוניים.

זמן סוללה: עד 15 שעות פעילות לאחר טעינה מלאה.

חיבור ל-GPS: מהיר מאוד, כמו של הגרמין.

חיבור לתוכן: השעון מתממשק בקלות לאפליקציית סונטו ומשמש כשעון חכם לכל דבר, כולל הצגת שיחות טלפון והודעות טקסט ללא יכולת תגובה לאחר הורדת האפליקציה. בנוסף, היא מאפשרת לשתף נתונים ברשתות חברתיות ולייבא נתונים משעונים אחרים. אבל הפונקציה המרשימה ביותר היא האפשרות ליצור באפליקציה סרטון אינטראקטיבי המתאר את המסלול ואת נתוני הטריאתלון האחרון.

מחיר: 1,450-3,100 שקלים, מחיר לא זול לעומת המתחרים. להשיג בחנות היבואן דוגית וברשתות הספורט.

שעון פיט ביט. צילום מסך, אתר יצרן
fitbit surge. מאפשר לקבוע יעד צעדים או קלוריות יומי ולקבל חיווי מדויק/אתר יצרן, צילום מסך

הגיקי: fitbit surge

מראה כללי: שעון לייף סטייל בעל עיצוב עדכני מאוד שמיועד לשימוש יומיומי, לאו דווקא בזמן ריצה. מדובר בשעון שנותן מענה הולם לרצים חובבנים וג'וגרים מזדמנים שמעוניינים למדוד את הפעילות הגופנית שלהם במהלך היום, את המרחק, הצעדים, טיפוס קומות, שריפת קלוריות וגם דופק, ועוד בלי רצועה.

השעון מתעד עצמאית פעילויות עצימות למשך יותר מ- 15 דקות (גם אם לא הוגדרה פעילות מראש, אבל למי שכן מעוניין להפעילו מחכה מטלה די מיותרת כמו הורדת אפליקציה ייעודית. כמו כן, עמידותו מינימלית נגד מים ואין לענדו לא במקלחת ולא בשחייה.

יכולת ניטור: השעון לא מיועד לרצים כבדים או טריאתלטים, אלא כאמור להליכות או ריצות בפארק. מגוון הנתונים עלה מסך מוגבל, הפונט קטן יחסית ואין תאורת מסך. כדי למדוד ריצות איכות כמו אינטרוולים יש לבחור מראש במוד ריצה של הקפות – כן, כפתור ה"לאפ" הבסיסי נעדר משום מה. מדידת הדופק לא מדויקת מספיק ומוטה בד"כ כלפי מעלה. תלוי במיקום המדוייק על הזרוע.

עם זאת, יש בשעון GPS שמודד את המהירות, מהירות ממוצעת ועוד, בצורה די אמינה. פונקציה שימושית במיוחד ב- fitbit surge היא האפשרות לקבוע יעד צעדים או קלוריות יומי ולקבל חיווי מדויק בדרך לעמידה בו. מי שרגיל לרוץ עם הסמארטפון ולהשתמש בו כנגן מוסיקה ישמח לדעת שניתן לשלוט בפלייליסט דרך כפתורי השעון.

זמן סוללה: עד 8 שעות פעילות

חיבור ל-GPS: יחסית ל-M400 מהר אבל הגרמין מהיר יותר.

חיבור לתוכן: מאחר וממילא משתמשי השעון מחויבים להוריד את האפליקצייה כל המידע בה מוצג בבהירות ומשדרת את הנתונים במדויק.

מחיר: 1,200 שקלים, להשיג ברשת באג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully