וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללה מרוויחה עקב כישלונם של הסטודנטים?

20.3.2016 / 10:19

אחוזי כישלון גבוהים בקורס הניתן בשנה השלישית בלימודי המשפטים במכללת כרמל בחיפה שלחו את הסטודנטים לקורס חוזר - בתוספת תשלום. אך גם בקורס החוזר, שהועבר על ידי אותה מרצה נכשלו רבים מהם

אולפן

"שכר הלימוד במכללה עומד על 30 אלף שקלים לשנה, קרוב ל-100 אלף שקלים לתואר, ואנחנו תקועים כעת בשנה השלישית ולא מצליחים לסיים את התואר בלי לבזבז עוד ועוד כספים וזמן יקר בגלל קורס אחד בעייתי" - כך טוענת קבוצת סטודנטים ממכללת "כרמל" בחיפה, שפנתה למערת וואלה! עסקים. הסטודנטים קובלים על התנהלות המכללה בעניין הקורס "סדר דין הלכה למעשה", קורס שנלמד בשנה ג', ומהווה תנאי הכרחי לסיום התואר. לטענת הסטודנטים מדובר בקורס קשה מאוד ורחוק מאוד מהרמה שנלמדת לאורך 3.5 שנות הלימוד בתואר. העדות לכך היא אחוז הנכשלים בקורס העומד על מעל 50% מהתלמידים.

"נוסף, לחומר לימוד קשה, המרצה בקורס היא חסרת סבלנות וממהרת עם חומר הלימוד - נוסחה מוצלחת למדי לכישלון הכיתה. בעבר המכללה כבר ספגה הערות על המרצה הזו", מספרת רונית (שם בדוי), סטודנטית שנכשלה בקורס. רונית נמנעה מלפרסם את שמה האמיתי בכתבה, על מנת לא להדביק לעצמה את תווית "הנכשלת" ולא לפגוע הסיכוי התעסוקה שלה בהמשך.

לידי וואלה! עסקים הגיעו הנתונים על התפלגות הציונים במבחני הקורס. בעוד שעל הסטודנטים להצליח ב-2 מבחני אמצע מתוך 3, 42% מהסטודנטים נכשלו במבחן הראשון, 68% נכשלו במבחן השני, ו73% מהסטודנטים נכשלו במבחן השלישי. כך נוצר המצב שיותר ממחצית מהסטודנטים לא היו זכאים כלל לגשת למבחן הסופי ולא צלחו את הקורס.

לפני כשלושה חודשים נפתח קורס חוזר במתכונת מזורזת בעלות נוספת של 1,700 שקל לכל סטודנט, ונכחו בו כ- 100 סטודנטים, חלקם מהמחזור הנוכחי, וחלקם ממחזורים קודמים - הכנסה נוספת של 170,000 שקלים למכללה. למרבה הפלא, גם הקורס החוזר הועבר על ידי אותה המרצה, וגם בו היה אחוז גבוה של נכשלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפלגות הציונים בבחינות הקורס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעולם לא הייתה לי בעיה עם אף קורס במכללה, תמיד עברתי את כל המבחנים במועד א', עד שהגעתי לקורס הזה", מספרת רונית. "המשמעות של כישלון בקורס החוזר, היא שאנחנו לא זכאים לתואר ולא זכאים לגשת לטקס הסיום עם חברים שלנו לספסל הלימודים".

הסטודנטים פנו להנהלת המכללה בבקשה לפתוח קורס נוסף בעלות נוספת, מכיוון שהם מעוניינים לסיים את התואר בהקדם, אולם תגובת המכללה הייתה שאין מספיק סטודנטים לרישום ולכן הקורס ייפתח רק בחודש יולי, עם מחזור נוסף. "הבנו שהמכללה היא עסק לכל דבר, והם זקוקים למספר מינימום של סטודנטים כדי שהפתיחה של הקורס תשתלם לה כלכלית, וכן אספנו 15 סטודנטים לשם רישום, כלומר הכנסה נוספת של 25,000 שקל למכללה, אבל גם זה לא היה מספיק. קיבלנו תשובה שלאחר מאמצים הוחלט בכל זאת לפתוח את הקורס החוזר רק בקיץ עם תלמידי המחזור הנוסף לא ובשבועות הקרובים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"שיקולים אקדמיים שהסטודנטים לא יכולים להתערב בהם"

"כולנו נמצאים כעת בהתמחות, רוצים לגשת לטקס הסיום עם חברינו לספסל הלימודים ומעוניינים להשאיר את הסאגה מאחורינו. התשובה של המכללה לא עניינית ואנו לא רואים כל סיבה אחרת לסירוב המכללה לפתוח קורס נוסף, פרט לחוסר כדאיות כלכלית", מספרים הסטודנטים.

בשנת 2014, הוגשה תביעה משפטית של סטודנטים כנגד המכללה בדיוק באותו הנושא. שני סטודנטים בשנה ג' למשפטים ביקשו להוציא צו מניעה אשר יאסור על המכללה לקיים קורס פרקטיקה משפטית בתשלום, יחייב את המכללה להחזיר כסף לסטודנטים שכשלו בקורס זה, צו שיאסור על המכללה לעשות שימוש בציונים שניתנו בקורס זה וכן צו שיאסור על המכללה לכפות על הסטודנטים השתתפות בקורס פרקטיקה משפטית. אולם הניסיון של הסטודנטים ליישם את הידע המשפטי שצברו בעולם האמיתי לא עלה יפה והתביעה נדחתה על ידי בית המשפט בטענה כי אין לבית המשפט סמכות להתערבות בהחלטות המוסד האקדמי הנוגעות לקביעת הקריטריונים לקבלת התואר, ולכן הנושא אינו שפיט. הסטודנטים אף נאלצו לשאת בהוצאות המכללה במשפט בסכום כולל של 7,000 שקל.

מהמרכז האקדמי כרמל נמסר בתגובה: "כמקובל בכל המוסדות האקדמיים כל קורס ניתן במועדו ובזמנו ללא תשלום. הקורס 'סדרי דין הלכה למעשה' מועבר במרכז אקדמי כרמל בסמסטר קיץ. לבקשת סטודנטים שנכשלו בקורס בסמסטר קיץ תשע"ה קיימנו קורס מיוחד בתשלום בסמסטר א' תשע"ו. למרבה הצער רבים מאלה שנכשלו בפעם הקודמת נכשלו גם בפעם השנייה. מעטים מהם פנו אלינו בבקשה לקיים פעם נוספת קורס מיוחד בתשלום בסמסטר ב' תשע"ו. בית הספר למשפטים לא מפיק כל תועלת כספית מקורסים מיוחדים ומי שרוצה לסיים השנה את לימודיו פתוחה בפניו הדרך להצליח בקורס בסמסטר קיץ. מובן שאיננו מתייחסים לקשיים בקורס וכדומה. אלה הם שיקולים אקדמיים שהסטודנטים לא יכולים להתערב בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • מכללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully