וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע הטרור בבריסל: בורסות אירופה צונחות

22.3.2016 / 10:14

הרוגים ופצועים בשני פיצוצים בשדה התעופה בבריסל. בורסת בלגיה יורדת כ-0.6%. גרמניה ופריז יורדות בחדות. בורסת יפן זינקה יותר כ-1.9%, שאר הבורסות ירדו

תיעוד מצלמות האבטחה של הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016. מצלמות אבטחה, אסור להשתמש
מצלמות האבטחה בזירת הפיגוע בבריסל, היום/אסור להשתמש, מצלמות אבטחה

בורסות אירופה פתחו היום (ג') את המסחר בירידות שערים, על רקע מתקפת הטרור בבלגיה היום (על כך בהמשך). השווקים מגיבים למתקפה בשדה התעופה בבריסל ויורדים גם בתגובה לירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט. באסיה בורסת יפן עלתה בחדות, הונג קונג ושנחאי ירדו.

מדד ה-BEL-20 בבורסת בלגיה יורד כ-0.6%, והבורסות המובילות בצרפת, גרמניה ובריטניה יורדות כעת עד 1.5%.

היום אירעו שני פיצוצים בנמל התעופה בבריסל, בירת בלגיה. על פי דיווחים מקומיים, הפיצוצים אירעו באולם ההמראות של נמל התעופה בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". ברשת NBC דווח כי 11 בני אדם נהרגו בפיצוצים, ועל פי דיווחים אחרים, כמה בני אדם נפצעו. הגורם לפיצוצים טרם התברר. על פי הדיווח ברשת BBC, נמל התעופה פונה והופסקו הנחיתות וההמראות במקום. לפי דיווח בכלי תקשורת בלגיים, לפני הפיצוץ הראשון נשמעו יריות וצעקות בשפה הערבית.

בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים עד 0.5% לקראת פתיחת המסחר היום, לאחר שאמש ננעל המסחר בעליות קלות.

הניקיי היפני זינק

בבורסות אסיה נרשמה היום מגמה מעורבת, כאשר רק מדד הניקיי ביפן בלט בעלייה ניכרת לאחר חזרה מחופשת החג (אתמול לא התקיים מסחר בטוקיו).

היחלשות הין היפני מרימה את מניות היצוא ביפן ומספקת רוח גבית לניקיי, כאשר שאר הבורסות באסיה מדשדשות בעוד הסוחרים מתכוננים לחופשת חג הפסחא.

בסין נרשמו ירידות קלות לאחר שנגיד הבנק המרכזי הסיני נשמע מרוכך יותר בדברים שנשא. אמנם הוא אמר שיש צורך לפעול לפיתוח שוק ההון בסין, אולם הוא לא סיפק אמירות יוניות שעשויות ללמד על צעדי תמרוץ נוספים בפתח.

באוסטרליה דשדשה הבורסה גם כן למרות נתון מקרו שהעיד על עלייה במחירי הדירות ברבעון הרביעי של 2015.

השווקים באסיה כמעט ולא הגיבו לדברים שאמר אמש בכיר הפד דניס לוקהראט, אשר ציין כי הנתונים הכלכליים הטובים בארה"ב עשויים להוביל להעלאת ריבית נוספת בחודש אפריל. לפי החוזים העתידיים על קרנות הפד, בשווקים מתמחרים סבירות של 7% בלבד להעלאת ריבית באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully