וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים ולאומי לא יצטרפו לבג"ץ קרנות הנאמנות לדחיית הרפורמה

רותם שטרקמן

15.10.2002 / 8:14

רשות ני"ע הודיעה לקרנות כי לא תתערב בחקיקה ולא תגן על מנהלי קרנות מפני תביעות של בעלי יחידות השתתפות שיינזקו מהרפורמה



שני הבנקים הגדולים, שהם בעלי חברות ניהול קרנות הנאמנות הגדולות בענף, לא יצטרפו ליוזמת מנהלי הקרנות לבקש מבג"ץ להורות על דחיית כניסת הרפורמה במס לתוקף. ככל הידוע, מי שדוחף להימנע מהליכים משפטיים הוא בנק הפועלים. בבנק לאומי נוטים להימנע מלהצטרף, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין. באיגוד קרנות הנאמנות המנוהל על ידי דרור נגל, מנכ"ל חברת הקרנות של הפועלים, צפוי דיון בעניין בימים הקרובים, אך כנראה שהאיגוד לא יצטרף לעתירה. בנק דיסקונט נוטה להצטרף למהלך המובל על ידי הברוקרים הפרטיים, והמזרחי והבינלאומי עדיין לא החליטו בעניין.



בישיבה שכינסו אתמול מנהלי קרנות בשיתוף החטיבה הפיננסית של איגוד לשכות המסחר האחראית על הברוקרים הפרטיים הוחלט עקרונית על פנייה לבג"ץ. לפני כן ינסו מנהלי הקרנות להיפגש עם נציבת מס הכנסה טלי ירון-אלדר, ושר האוצר סילבן שלום, כדי להבהיר להם את הבעייתיות הטמונה בכניסתה לתוקף של הרפורמה במועד שנקבע בחוק.



בכל מקרה מעוניינים מנהלי הקרנות להביא לדחיית הרפורמה, ואם עד סוף אוקטובר לא ישיגו את מבוקשם, יפנו להליכים המשפטיים שעליהם הוחלט אתמול. מי שנבחר לייצג את הקרנות הוא עו"ד רענן הר זהב, המטפל בתחום הבג"צים באיגוד לשכות המסחר. לפי ייעוץ משפטי שהתקבל באיגוד, צפוי בג"ץ להורות על דחיית הרפורמה. זאת, בעקבות חוסר הוודאות המשפטי השורר בענף, הנובע מכך שעדיין לא פורסמו התקנות והשינויים בחוק.



אחת הסיבות המרכזיות שדחפו את מנהלי הקרנות לפנות להליך המשפטי היתה הודעתה של רשות ני"ע לפיה לא תתערב בחקיקה כדי להעניק הגנה משפטית מפני תביעות של בעלי יחידות השתתפות. מנהלי הקרנות חוששים מתביעות של לקוחות שעלולים להיפגע מהרפורמה. הם ביקשו מהרשות לפעול למען חקיקה שתורה להם כיצד לנהוג בכל הנוגע לפרסום האינפורמציה ללקוחות, ולפיצול הקרנות. בלא חקיקה כזאת, אומרים מנהלי הקרנות, יהיה כר נרחב לתביעות, מכיוון שבהגדרה יהיו לקוחות שיינזקו. עתה, כאשר החוק נמנע מלעשות זאת, אומרים המנהלים, יפנו לבג"ץ כדי שיורה להם כיצד לנהוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully