וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה: הפטור על השכרת דירה לא יחול על נכסים בחו"ל

בן ציון ציטרין

15.10.2002 / 10:14

ועדת רבינוביץ המליצה שלא למסות השכרת דירות בישראל, כדי שלא ליצור מחסור בדירות להשכרה בשוק המקומי



מס הכנסה יפעל לתיקון הוראת השעה שעל פיה, מוענק פטור ממס על השכרה של דירת מגורים בישראל, כך שההוראה תתייחס אך ורק לפטור על השכרת נכסים בישראל ולא על נכסים בחו"ל. הוראת השעה היא לשנה ומתחדשת מאז ראשית שנות ה-90 בכל סוף שנה על ידי שר האוצר כדי לעודד השכרת דירות.



ועדת רבינוביץ המליצה, והמלצתה התקבלה, שלא למסות אפיק זה, כדי שלא ליצור מחסור בדירות להשכרה בשוק המקומי. לפיכך הכנסות יחיד מהשכרת דירה או דירות עד 7,000 שקל בחודש יהיו פטורות ממס גם בעתיד. מסלול זה הופך להיות אטרקטיווי במיוחד, משום שכל אפיקי ההשקעה האחרים שלא מוסו עד כה, ימוסו החל ב-1 בינואר 2003 עם כניסת הרפורמה במס לתוקפה.



רו"ח שאול בן-אמוץ, שותף במשרד רוה"ח קסלמן וקסלמן מרשת PwC העולמית, אמר בשבוע שעבר ביום עיון של המשרד שעסק ביישום הרפורמה, כי הוראת השעה שעל פיה מוענק פטור ממס על השכרת דירת מגורים כדי לעודד השכרה לעולים חדשים, מעודדת, למעשה, יחידים להשקיע בדירות מגורים מחוץ לישראל.



לדבריו, כללי הרפורמה במס אינם חלים על השכרת דירות גם בחו"ל, מאחר שהוראת השעה הפוטרת ממס השכרת דירת מגורים, אינה מוגבלת לדירות בישראל, ולכן חלה גם על השכרת דירות מחוץ לישראל. אלפי ישראלים רכשו בשנים האחרונות דירות בחו"ל לצורכי השקעה, ורובן מושכרות למקומיים.



במס הכנסה דוחים פרשנות זו על הסף. עמדת האגף היא שבתקופה שבה נחקקה הוראת השעה, חל איסור על תושבי ישראל לרכוש דירות בחו"ל מכוח הוראות הפיקוח על המטבע. עתה, בעקבות המעבר למיסוי פרסונלי תתוקן הוראת השעה, כך שהפטור מהשכרת דירות יחול רק בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully