וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה בהיי-טק: כמה מרוויחים ראשי מלאנוקס ונייס?

שירי חביב-ולדהורן

24.3.2016 / 13:05

19 מיליון שקל לוולדמן במלאנוקס, 17 מ' ש' לא מספיקים לברק עילם בנייס. שלושה בכירים מלבד וולדמן רשמו בשנה החולפת במלאנוקס עלות שכר של יותר ממיליון דולר. השכר החודשי של עילם בנייס יועלה כנראה ל-52 אלף דולר בחודש; יקבל גם מענקים על נכונותו לבצע רילוקיישן

אייל ולדמן. צילום: יחצ, גלובס
19 מיליון שקל. אייל ולדמן/גלובס, צילום: יחצ

עלות שכרו של איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה מלאנוקס ( 54.21 +1.08% ) , הגיעה ב-2015 ל-4.9 מיליון דולר, כ-19 מיליון שקל - יותר מפי 2 מ-2014, אז עמדה עלות שכרו על 2.2 מיליון דולר.

עם זאת, בשנים קודמות עלות שכרו של וולדמן כבר הייתה גבוהה יותר. ב-2012, למשל, היא הסתכמה בכ-6 מיליון דולר. רוב התגמול הוא תגמול הוני, בסך 3.9 מיליון דולר. שכר הבסיס השנתי של וולדמן עמד על 515 אלף דולר, לעומת 464 אלף דולר ב-2014. עלות השכר כוללת גם תגמולים נוספים בסך 204 אלף דולר (ביניהם הוצאות הקשורות לפנסיה, רכב, דיור וכדומה) ותגמול של 300 אלף דולר, שכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס.

שלושה בכירים אחרים במלאנוקס רשמו בשנה החולפת עלות שכר של יותר ממיליון דולר: סגן הנשיא למכירות גלובליות, מארק סולצבאו, עם עלות שמתקרבת ל-1.3 מיליון דולר; מנהל התפעול שי כהן, עם כ-1.1 מיליון דולר; ומנהל הטכנולוגיה מיכאל קגן, עם 1 מיליון דולר. עלות שכרו של סמנכ"ל הכספים, יעקב שולמן, הסתכמה ב-985 אלף דולר.

מלאנוקס עוסקת בתחום ציוד התקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. לאחרונה השלימה החברה את רכישת איזיצ'יפ, בעסקה של 811 מיליון דולר.

שיאני שכר. גלובס
שיאני שכר/גלובס

17 מיליון שקל לא הספיקו?

ברק עילם , מנכ"ל חברת הטכנולוגיה נייס , שהתברג אתמול למקום השלישי בטבלת שיאני השכר ל-2015, צפוי לקבל שכר בסיס גבוה יותר ב-2016. כזכור, ב-2015 הגיעה עלות שכרו של עילם (כולל בונוסים ותגמולים הוניים) לכ-4.5 מיליון דולר (יותר מ-17 מיליון שקל). מתוך סכום זה עלות שכרו החודשי הייתה 40 אלף דולר, כפי שאושר על-ידי בעלי המניות בעבר.

כעת, באסיפת בעלי המניות הקרובה שתיערך ב-17 במאי, אמורה לעלות לאישור העלאת שכרו החודשי של עילם ב-30%, כך שעלותו תסתכם ב-52 אלף דולר. בחברה מציינים כי לאחרונה נענה עילם לבקשת דירקטוריון החברה ועבר עם משפחתו לארה"ב, משם הוא מנהל את החברה. לאור הרילוקיישן, ועדת התגמול בחנה את תנאי התגמול שלו והחליטה להתאים אותם למקובל בארה"ב. לעילם יוענק גם מענק חד-פעמי עבור המעבר: 5,000 מניות חסומות ו-30 אלף דולר.

בזימון לאסיפה נכתב שוועדת התגמול בחנה בין היתר את התגמולים בחברות דומות, ולקחה בחשבון את העובדה שעילם "מפגין מנהיגות, מציג הישגים מצוינים הכוללים את שיפור התוצאות התפעוליות של החברה, ומוביל בהצלחה עסקאות מיזוגים ורכישות אסטרטגיות. לכן, חשוב מאוד שהחברה תספק חבילת תגמול תחרותית לעילם, שקשורה ישירות לביצועי החברה".

עיקר התגמול של עילם אשתקד היה במניות, בהיקף של 2.9 מיליון דולר, כשכמחצית מהסכום הזה ניתנה לו עבור 2015 והיתרה היא עלות מניות שניתנו לו בשנים קודמות. עילם גם נהנה בשנה החולפת מבונוס בהיקף של מיליון דולר. ב-2014, אז מונה עילם לתפקיד המנכ"ל, עלות העסקתו בחברה הגיעה לכ-14 מיליון שקל, וגם אז עיקר הסכום נבע מתגמול מנייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully