וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצוע בסכנה: כבר לא משתלם להיות פיראט

24.3.2016 / 15:59

לפיראטים המודרנים כבר אין את ההילה של התוכי על הכתף ורגלי העץ - וכעת מחירי הנפט הצונחים גרעו מהם גם מקור הכנסה לא מבוטל. כבר לא משתלם לפשוט על מיכליות נפט מערביות

מערכת וואלה!

ירידת מחירי הנפט גורמת לנפגעים לא צפויים. חטיפת מיכליות נפט מערביות שהיתה אחת ממקורות ההכנסה העיקריים של הפיראטים הפכה כתוצאה מהוזלת החומר ללא משתלמת כלכלית. תקיפות של פיראטים על מכליות נפט במפרץ גינאה ירדו ב-29% בשנה שעברה, באופן חלקי בעקבות המטען הזול יותר, שלא שווה את הסכנה מול כוחות הביטחון הימיים לחופיה המערביים של אפריקה.

מספר המתקפות – שכללו גניבה, חטיפה ודרישת כופר – ירדו מ-69 בשנה שעברה ל-49 בשנת 2015, על פי נתונים של חברת Dryad Maritime, חברת ייעוץ בריטית.

"המחירים הנמוכים של הנפט הופכים את הפיראטיות לעסק הרבה פחות רווחי לעומת התקופה בה הנפט עמד על 106 דולר לחבית, לפני מספר שנים", אמרה פלורנטיני אדניקה אוקונגה, מזכירת מועצת שבע המדינות שבמפרץ גיניאה לבלומברג בחודש שעבר. "הצניחה המחיר תרמה רבות להפחתת מעשי הפיראטיות ופשעים ימיים אחרים באזור".

לצד מחירי הנפט הנמוכים, נעשתה בשנים האחרונות פעילות רבה במאבק בפיראטיות. מועצת מדינות מפרץ גינאה – אמנה שנחתמה בשנת 2001 על ידי אנגולסה, קונגו, גבון וסאו טומה ופרינסיפה, ועודכנה ב-2008 אז הוכנסו קמרון והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – הקימה את המרכז לדיווח על סחר ימי, שירות של 24 שעות ביממה המנטר את האוניות ומתריע בפני הרשויות על בוזזים. חיל הים האמריקאי אף החל להתאמן עם מדינות באזור בשנת 2009.

עם זאת, האיום על המכליות הוא לא רק פיראטים חמושים הגונבים סחורה או דורשים כופר על אנשי צוות. "פעילות פיראטית ושוד מזוין הם רק חלק אחד מטווח שלם של חוסר ביטחון בים", אומר דירק סטפן, מנהל ביטחון ימי בחברת Risk Intelligence הדנית, במאמר שכתב עבור המכון הימי של ארצות הברית, ארגון ללא מטרת רווח החוקר את הפעילות הימית הגלובלית. פיראטיות, היא רק נדבך אחד בפעילות העבריינים באזור, הכוללת גניבת נפט גולמי, שאיבת נפט ממתקני אחסון והונאה של הממשלה לקבלת סובסידיות של דלק.

במילים אחרות, לארגוני הפשע העומדים מאחורי הפיראטיות יש עוד תזרימי הכנסה לא חוקיים בתור גיבוי. אך אם מחירי הנפט יישארו נמוכים, גניבה של נפט או רווחים מענף הנפט עשויים להתברר בתור החלטה עסקית שגויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully