וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל חשפה שבבי סלולר חדשים המיועדים להקטין את גודל מכשירי הטלפון

רן דוידוב

15.10.2002 / 11:34

אינטל מגבירה מאמציה לפרוץ אל שוק המעבדים הסלולריים הנשלט ע"י טקסס אינסטרומנטס; החברה איחדה את יחידות המעבד והזיכרון תחת אריזה אחת



אינטל מגבירה את מאמציה לפרוץ אל שוק המעבדים הסלולריים המתקדמים. חברת השבבים הגדולה בעולם חשפה היום שורת מעבדים חדשים שאמורים לסייע לה להגביר את אחיזתה בשוק הנשלט על ידי טקסס אינסטרומנטס .



אינטל השיקה שתי חבילות שבבים שלדבריה יאפשרו להקטין את גודל הטלפונים הסלולריים, בשל העובדה שיחידות המעבד וזיכרון הפלאש צורפו זו לזו תחת אריזה אחת. לזכרונות הפלאש שימוש ניכר במכשירי טלפון סלולריים היות שהם שומרים על נתונים בשעה שמכשיר הטלפון כבוי.



אינטל היא כבר כיום ספקית זכרונות הפלאש הגדולה בעולם. אך היא מפגרת במרחק גדול אחר טקסס אינסטרומנטס בייצור שבבים אחרים, בעלי יכולת חישוב מתוחכמת פחות, המשמשים בטלפונים סלולריים. עם זאת, מכשירים מתקדמים היכולים לצלם תמונות ולהריץ תוכנות הופכים פופולריים יותר ויותר, ואינטל תולה תקווה שמיזוג בין תכונות המחשב והטלפון יגבירו את חדירתה לשוק.



האריזה המוקטנת, החוסכת מקום, תאפשר ליצרניות הסלולר להוסיף פונקציות חדשות למכשיריהן ולהגדיל את הזיכרון ויכולת העיבוד. שינויים אלה יתבטאו בגלישה משופרת באינטרנט, זיהוי כתב יד ופענוח וידיאו. זכרונות הפלאש החדשים צורכים גם אנרגיה נמוכה יותר ותורמים להארכת חיי הסוללה.



המוצר החדש הוא צעד נוסף בפרויקט ה-PCA של החברה, שמטרתו לשלב לבסוף בין פונקציות העיבוד, הזיכרון והתקשורת האלחוטית בשבב אחד. אך הארכיטקטורה החדשה טרם הביאה לשוק שילוב של שבב בייסבנד, המשמש לשידור וקליטת אותות סלולריים. מנהלי אינטל סירבו לומר מתי יוצע שבב זה בעתיד.



סטפן ליי, סגן נשיא חטיבת הטכנולוגיה והייצור של החברה, אמר שהחברה הצליחה להרכיב יחידה אנלוגית, יחידה לוגית ויחידת זיכרון למיקרו שבב יחיד, תוך התקרבות לייצור אב טיפוס של מעבד חד שבבי לטלפון סלולרי. טקסס אינסטרומנטס, החולשת על שוק שבבי הסלולר, שמה לה ליעד ליצור מעבד סלולרי חד שבבי ב-2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully