וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים חדות במרבית המגזרים; פרנקפורט ופאריס מזנקות בכ-4.5%

רן דוידוב

15.10.2002 / 15:24

מניות השבבים עולות בעקבות דו"ח חיובי של פיליפס; ויוונדי מטפסת ב-8% על רקע ניסיונה של וודאפון לרכוש את אחזקות משפחת ברונפמן בחברה; עליות במניות הפיננסים והנפט



שוקי המניות האירופיים רושמים עליות שערים חדות על רקע שלושת ימי העליות הרצופים בבורסות וול סטריט. פיליפס עולה בחדות לאחר שצימצמה את הפסדיה וחזתה שתסיים את 2003 ברווח תפעולי. מניות השבבים מזנקות על רקע התחזיות של פיליפס והעליות החדות במניות המגזר באסיה הבוקר. עליות נרשמות גם במניות הפיננסים והקמעונות. מגזר הרכב עולה לאחר שהגדיל את מכירותיו באירופה בספטמבר.



מדד FTSE בלונדון עולה ב-2.9%; הדקס בפרנקפורט מזנק ב-4.6%; ה-CAC הפריסאי מזנק ב-4.3%.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת עלתה בחודש אוגוסט בשיעור נמוך מהצפוי - אות נוסף להאטת הצמיחה במשק השלישי בגודלו באירופה. התפוקה עלתה ב-0.3% בהשוואה ליולי, בו ירדה על פי הנתונים המעודכנים ב-0.8%. התחזיות צפו עלייה של 0.6%.



פיליפס אלקטרוניקס ההולנדית מזנקת ב-8% לאחר שחזתה שתרשום רווח תפעולי בשנת 2003 וצימצמה את הפסדיה ברבעון השלישי בלמעלה ממחצית. פיליפס דיווחה על הפסד נקי של 330 מיליון יורו, בעקבות מחיקת ערך השקעות בגובה 387 מיליון יורו, בהשוואה להפסד של 736 מיליון יורו בתקופה המקבילה.



בעקבות פיליפס מזנקות חברות השבבים האירופיות. יצרנית ציוד השבבים ההולנדית ASML עולה ב-6%; ST הצרפתית, חברת השבבים הגדולה באירופה, עולה ב-5.4%; אינפיניון, חברת השבבים השנייה באירופה, מזנקת ב-9%.



מנגד, נופלות מניות ARM הולדינגס הבריטית ב-12.5% נוספים. מפתחת השבבים הבריטית, שמנייתה נפלה ב-75% לפני שבועיים בעקבות אזהרת רווח קשה, הודיעה על פיטורי 10% מסגל העובדים לאחר שרווחיה ברבעון השלישי נפלו ב-38%.



ויוונדי-יוניברסל מזנקת ב-8% בעקבות דיווח עיתונאי שהופיע ב"לה טריביון". העיתון טען שוודאפון הבריטית יצרה מגע עם משפחת ברונפמן היהודית במטרה לרכוש את חלקה בחברת המדיה השנייה בגודלה בעולם. משפחת ברנפמן מחזיקה ב-4.8% ממניות החברה. לדברי העיתון, אפשר שוודאפון תנסה לרכוש את החברה כולה על מנת להשתלט על חטיבת הסלולר שלה.



מניות הנפט רושמות עליות שערים נאות לאחר שליהמן ברדרס העלה את הדירוג למניות BP ושל. השתיים עולות בלמעלה מ-4%; רויאל דאץ' עולה ב-3.8%; טוטאל פינה הצרפתית מטפסת ב-2.1%.

מכירות כלי הרכב במערב אירופה עלו בספטמבר ב-0.9%. BMW היתה הנהנית הגדולה עם עלייה של 28%, בעוד יצרניות רכבי המותרות משיגות נתח שוק מחברות הייצור ההמוני. פורד האמריקאית סבלה מהנפילה הקשה ביותר - 5.8%. דיימלר קרייזלר, יצרנית רכבי המותרות הגדולה בעולם, וחטיבת אודי של פולקסווגן נהנו גם הן מעלייה במכירות. BMW ודיימלר עולות ב-3.7% ו-3%, בהתאמה.



פיאט, המצויה בקשיים ומתכננת לפטר 8,100 עובדים, רשמה ירידה של 3.4% במכירות עם הנפילה בביקוש לדגמי הפונטו והסטילו. חטיבת הרכב של פיאט רשמה הפסד בשבע משמונה השנים האחרונות. מנייתה מאבדת 4% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully