וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של חודש וחצי: אפקון מדווחת על הפסד של 3.3 מיליון שקל ברבע השני

אילן מוסנאים

15.10.2002 / 12:25

החברה, שנפגעה מהתמוטטות קבוצת פויכטונגר עקב פרשת פלד גבעוני, מדווחת על נפילה של 30% בהכנסות ל-32 מיליון שקל

באיחור של כחודש וחצי מפרסמת הבוקר חברת אפקון בקרה ואוטומציה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני, שמעידים על המשך ההרעה בפעילות. החברה, שנפגעה יחד עם כל קבוצת פויכטונגר מפרשת פלד גבעוני, מדווחת ברבעון השני על נפילה של כ-30% במכירותיה ל-32 מיליון שקל. בשורה התחתונה עוברת החברה להפסד של 3.3 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

נזכיר כי למרות ההתרסקות של קבוצת פויכטונגר בבורסה, הציגה אפקון ברבעון הקודם רווח נקי של כ-640 אלף שקל, כך שבסיכום המחצית הפותחת של 2002 היא מדווחת על הפסד של כ-2.7 מיליון שקל.

הירידה החדה בהכנסות הביאה לנפילה ברווח הגולמי של החברה ל-4.2 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח גולמי של 11.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2001. בשורת הרווח התפעולי עוברת החברה להפסד של 2.1 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח תפעולי של 5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הדו"חות המלאים של החברה טרם הגיעו לידינו, אולם נזכיר כי ברבעון הקודם הצליחה אפקון להציג תזרים חיובי של 2.1 מיליון שקל מפעילות שוטפת, וזאת לעומת תזרים שלילי של 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה גם חילקה לבעלי השליטה שלה דיווידנד שמן של כ-52 מיליון שקל בתחילת אפריל השנה. הדיווידנד השמן שחולק ברובו לפויכטונגר תעשיות הביא את ההון העצמי של אפקון לרמה של 73.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-122.9 מיליון שקל בסוף 2001.

נציין כי בעלי השליטה באפקון - רפי פלד ואריה גבעוני - לא הסתפקו בדיווידנד ו"משכו מהחברה" אשראי בהיקף של כ-25 מיליון שקל, אותו חילקה לחברות הקשורות לקבוצת פלד גבעוני.

אפקון בקרה ואוטומציה עוסקת בתכנון, הקמה והפעלה של מערכות בקרה תעשייתיות, בקרת מיזוג אוויר, מערכות כיבוי אש, מערכות ביטחון ומערכות תקשורת לבתי חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully