וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודאפון מנהלת מגעים לרכישת חלקה של משפחת ברונפמן הקנדית בתאגיד המדיה ויוונדי

רן דוידוב

15.10.2002 / 12:38

משפחת ברונפמן מחזיקה ב-4.8% ממניות ויוונדי; "לה טריביון" הצרפתי מסר שוודאפון תנסה לרכוש את המניות בדרך לרכישה אפשרית של החברה כולה כדי להשתלט על חטיבת הסלולר SFR



חברת הסלולר הגדולה בעולם וודאפון נמצאת במגעים עם משפחת ברונפמן הקנדית במטרה לרכוש את חלקה בויוונדי-יוניברסל, חברת המדיה הגדולה בעולם, כך מדווח היום היומון הצרפתי "לה טריביון". משפחת ברונפמן מחזיקה ב-4.8% ממניות ויוונדי.



לפי הדיווח ייתכן כי וודאפון תנסה לרכוש את החברה כולה על מנת להשתלט על חטיבת הסלולר SFR, חברת הסלולר השנייה בגודלה בצרפת. SFR נמצאת היום בבעלות סגטל, מיזם משותף לוודאפון, ויוונדי, BT ו-SBC. ומנכ"ל וודאפון כריס גנט אמר שחברתו מבקשת להגדיל את חלקה בסגטל. כיום מחזיקה וודאפון ב-15% ממניות המיזם, ו-ויוונדי שולטת על 44% ממניותיו.



בעקבות הידיעה מזנקות מניות ויוונדי בכ-8% בבורסת פאריס. "לה טריביון" דיווח שוודאפון מתחילה לאבד את סבלנותה בנסיונה להשתלט על סגטל, ולפיכך ייתכן שתנסה לרכוש את ויוונדי כולה תמורת 16.3 מיליארד יורו (16.1 מיליארד דולר), או כ-15 יורו למניה.



במקרה כזה יעברו לידי וודאפון נכסי מדיה מגוונים וכ-40% מחברת שירותי המים ויוננדי אינוויירונמנט. אנליסטים מעריכים שממשלת צרפת לא תראה בעין יפה השתלטות של חברה זרה על ויוונדי. עם זאת, "לה טריביון" טוען שרכישה שכזו תלווה במכירה מיידית של מרבית נכסי המדיה של החברה, לרבות תחנת הטלוויזיה קאנאל פלוס, אולפני יוניברסל ואף ויוונדי אינוויירונמנט.



משפחת ברונפמן הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בויוונדי לאחר שמכרה לפני שנתיים את חברת המשקאות והבידור סיגראם, המפעילה בין היתר את אולפני הקולנוע יוניברסל, לויוונדי תמורת 30 מיליארד דולר. העסקה התבצעה במניות מכיוון שהמשפחה לא רצתה לוותר על חלום המדיה שלה. עסקי המשקאות נמכרו לחברות אחרות, דיאגאו ופרנו.



חלקה של משפחת ברונפמן בסיגראם היה שווה אז 7 מיליארד דולר. ויוונדי שווה היום 14 מיליארד דולר בלבד, כולל החזקותיה בחברת שירותי המים, והיא עומדת בפני פירוק. שוויה של משפחת ברונפמן בויוונדי נפל מתחת ל-800 מיליון דולר.



ויוונדי-יוניברסל מתמודדת עם הר חובות בהיקף של 19 מיליארד יורו, שנצברו כתוצאה ממדיניות רכש פרועה של מנכ"ל החברה הקודם, ז'אן-מארי מסייה. מסייה אולץ להתפטר לפני מספר חודשים, בין היתר כתוצאה מלחצם של נציגי הברונפמנים במועצת המנהלים, לאחר שמניית החברה נפלה לשפל ורווחיה התמסמסו. ההנהלה החדשה עוסקת בניסיון להשיל נכסים ולצמצם את נטל חובותיה העצום של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully