וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק על השמנת של ענף ראיית החשבון: "משרד אחד, שראשו קשור באופן אישי למנהלי הבנקים, מנהל הביקורת בבנקים"

נתן ליפסון

15.10.2002 / 13:16

בכיר בענף ראיית החשבון ל-TheMarker: "לא יכול להיות שגוף אחד יעשה כל הערכות האשראי במשק"; ענף הביקורת בבנקים נשלט ע"י משרד סומך-חייקין; גד סומך: "אין תגובה"



מאבק חדש בצמרת ענף ראיית החשבון: "משרד אחד, שראשו קשור באופן אישי למנהלי הבנקים, מנהל את הביקורת בבנקים" - כך אומר עתה ל-TheMarker בכיר בענף ראיית החשבון.



מקטע הביקורת בבנקים נשלט בבירור על ידי משרד סומך-חייקין, שבראשו עומד רו"ח גד סומך: דו"חות בנק הפועלים מבוקרים על ידי משרד סומך-חייקין ביחד עם משרד האפט את זיו; דו"חות בנק לאומי מבוקרים על ידי משרד סומך-חייקין ביחד עם משרד ליובושיץ קסירר; דו"חות בנק דיסקונט מבוקרים על ידי משרד סומך-חייקין ביחד עם משרד האפט את זיו; דו"חות בנק המזרחי מבוקרים על ידי משרד ברייטמן-אלמגור; ודו"חות הבנק הבינלאומי הראשון מבוקרים בלעדית על ידי משרד סומך-חייקין.



"לא יכול להיות שגוף אחד יעשה את כל הערכות האשראי לגבי כל ענפי המשק", אומר הבכיר. "במקרה הטוב הדבר הזה מגביל מאוד את יכולת החשיבה וההסתכלות הפלורליסטית על דברים. לא יכול להיות שגוף אחד יעשה את כל הערכות האשראי לגבי כל ענפי המשק. זה לא תקין ולא נכון. במקום שבו יש ריבוי של רואי חשבון יש ריבוי של דעות והתוצאה יותר טובה". גד סומך סירב להגיב לדברים.



בתגובה לדברי נגיד בנק ישראל, דוד קליין, שלשום, לפיהם על רואי החשבון של הבנקים לשמש כזרועו הארוכה של הפיקוח על הבנקים, אמר הבכיר: "זה דבר די מוזר לקרוא לרואה חשבון, שצריך להיות עצמאי ושתפקידו להגן על בעלי המניות, לעזור לרגולטור.



"רואה החשבון אינו הזרוע הארוכה של אף אחד. זרוע ארוכה זה אומר שמישהו מפעיל אותך. אתה הזרוע של מישהו. לזה אני לא מוכן, אך עם זאת ייתכן שיש מקום לדיאלוג רצוף במקרים ברורים ולתיאום במתכונת קבועה וידועה. זה יכול להיות בסדר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully