וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים העסקיים נוטה להתנגד לעסקת גולן-סלקום

גד פרץ

28.3.2016 / 6:38

גולן טלקום: חורצים את דינו של שוק הסלולר לתוהו ובוהו. הרשות תאפשר לצדדים לנסות לשכנע אותה שניתן לאשר העסקה בתנאים מגבילים, אך הסיכוי לא גבוה

מיכאל גולן. שוקה כהן
"נודע לנו רק כעת על ההודעה מטעם הממונה על ההגבלים ". מיכאל גולן/שוקה כהן

רשות ההגבלים העסקיים נוטה שלא לאשר את עסקת המיזוג גולן-סלקום. הודעה על כך נמסרה אתמול (א') בלילה לצדדים. ההודעה התקבלה בהפתעה בגולן ובסלקום ( 2,548 -0.70% ) מפני שרק בשבוע שעבר נערכה פגישה שבה הציגו החברות את טיעוניהן לאישור המיזוג מול הרשות והציפייה הייתה שהרשות תתן את התייחסותה רק באמצע החודש הבא.

ההודעה אתמול מעידה שהסיכוי שהרשות תאשר את המיזוג נמוך מאד.

בעקבות זאת הודיעה אתמול גולן: "נודע לנו רק כעת על ההודעה מטעם הממונה על ההגבלים ועל נטיית ההחלטה העתידה להתקבל. נלמד לעומק את פרטי ההחלטה תוך כיבוד הליך השימוע. יחד עם זאת אנו מבקשים להדגיש כי להחלטה שלילית נגד אישור העסקה תהיה השפעה שלילית כנגד המהפכה הסלולרית ותחזיר לאחור את ישראל ותגרום לעליית מחירים.

"החלטה נגד אישור העסקה תחסל סופית את פירות המהפכה הסלולרית. החלטה נגד אישור העסקה היא גם החלטה נגד סטנדרטיים אירופאים ונגד סטנדרטיים של ה-OECD שבו כל מיזוג בשוק הסלולר מ-5 ל-4 שחקנים אושר ללא התנגדות וללא תנאים ולא הוביל להעלאת מחירים או פגיעה בתחרות.

"החלטה נגד אישור העסקה תאותת באופן חד וברור למשקיעים זרים כי ישראל אינה מכבדת את כללי ההתנהגות והסטנדרטים המקובלים ב-OECD. במקרה של החלטה שלילית כנגד אישור העסקה ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון והממונה על ההגבלים מיכל הלפרין חורצים את דינו של שוק הסלולר בישראל לתוהו ובוהו ואי סדר שיפגעו בכלל הצרכנים ויגרמו לנזקים בלתי הפיכים לכלכלה בישראל! אנו קוראים להם לשקול בחיוב לאשר את העסקה".

נסביר כי בשוק הסלולר הסתובבו שמועות על כך שניתן להעריך כי שעמדת הרשות היא שלילית, וזאת בעקבות שיחות שנערכו עם אנשי הרשות. יחד עם זאת עד שלא מתקבלת החלטה סופית לא ניתן לדעת באמת מהי העמדה של הרשות היות והיא שומרת על סודיות ולא התייחסה בשום צורה לעסקה.

ההודעה שלה אתמול הופכת את העסקה להרבה יותר קשה ומשמעותה היא שלא משנה מה יגיד משרד התקשורת, הרשות היא הגורם שקובע ולכן סביר להניח שהממשלה תתיישר איתה. יחד עם זאת הרשות הודיעה שהיא תמשיך לשמוע את עמדות גולן וסלקום כדי לנסות ולהפיג את החששות מפני פגיעה בתחרות כדי אולי להשיג אישור למיזוג תחת תנאים.

ההנחה הרווחת בשוק התקשורת היא שההתנגדות של הרשות גוזרת את דינה של גולן טלקום לפירוק. במסגרת העסקה היה ברור שהחוב שצברה גולן כלפי סלקום בהיקף של 600 מיליון שקל לא יאפשר לגולן לשרוד בסוף השנה שאז יגיע המועד לתשלום החוב. כל הנחת העבודה של גולן היא שהעסקה תאושר תחת תנאים. החברה ידעה שלא יהיה קל לעבור את המשוכה של אישור אבל לא הניחה שהרשות תפסול על הסף את המיזוג. זו הסיבה שגולן הבהירה שהתנגדות למיזוג מבחינתה יוביל לערעור לבית הדין להגבלים.

במסגרת המיזוג בין הצדדים סלקום רוכשת את גולן תמורת 1.17 מיליארד שקל פלוס ויתור על חוב של 450 מיליון שקלים שצברה גולן מול סלקום. החוב הזה הופך ל-600 מיליון שקל בסוף 2016, ובנוסף גולן משלמת לסלקום מחיר של 250 מיליון שקל עבור השימוש ברשת סלקום. במחירים הללו הערכה היא שגולן לא תוכל לעמוד, ולכן סביר להניח שהחברה לא תיאלץ להגיע לכינוס נכסים או לפירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully